Byggahus.se
Kort historia. Så hyr vi en lokal och vi har bett om ett sopkärl utanför oss.

Deta va inga problem så länge vi självklart betalade för kärlet och tömning.
Plus att han skulle anlita en för att lägga fyra plattor som kärlet kunde stå på. Denna skulle faktureras till oss.

Tyckte sista kändes lite barnsligt.
Vi får lösa detta själva om allt utförs på rätt sätt.


Om vi gräver ur lite i gräset, kör på lite grus och avsluta med sand. Och på detta lägger fyra vanliga gång plattor från tex byggmax.

Då måste detta va utfört rätt? Ska väl inte behöva köra padda mm för fyra plattor på 30x30.
 
Varför både grus och sand, plana till och lägg plattor.
kan behöva göras om om ett par år.
Protte
 
Va faktiskt inne på din ide. Har lagt plattor mm hemma utan problem. Men tänkte mest så inte hyresvärden klagar sen efter. Men det ska stå ett jäkla kärl på bara. Så kan knappt bli fel tycker jag.
 
Gräv ur 10-20 cm och lägg bara lite 0-8 så blir det ett utmärkt underlag. Ni behöver inte padda heller utan det räcker gott att gå fram och tillbaka och stampa på hela ytan. Total arbetstid är en timme eller kanske två om ni ska vara extra noggranna.

Det enda smolket är väl att få tag i lite kross att lägga under plattorna. De flesta bergtäkter tar ca 400-500 per släpkärra oavsett hur lite man ska ha. Men det blir nog ändå billigare om ni fixar det istället för att en hantverkare ska ha 700 i timmen för att fixa samma kross...
 
Tror man kan köpa småskvättar sånt på Bauhaus eller Hornbach ifall man har det i närheten.
 
Exempelvis Bauhaus säljer ballast i småsäck (15 kg). Inte bästa kilopriset men bra till sånt här
 
Tack alla för snabba svar. Jag tänker som ni så då är vi överens.
Har byggmax bredvid. Ska kolla om de har något när jag ändå är där och köper plattorna
 
På Hornbach här i stockholm kan man köpa grus i hinkar. Du kan välja om de skall lasta på med en liten frontlastrare på vagn, eller själv fylla en/flera hinkar.
 
Kolla i närheten, kanske något bygge har en liten hög och du för köpa för en kvarting.
 
där jag bor kan man hämta sand gratis vid gatukontoret vintertid
 
  • Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.