Byggahus.se
Hej,

Idag gick bokstavligen proppen ur vår varmvattenberedare en Metro Therm som är kopplad till IVT aw290. Läcker som bara den genom luckan under beredaren plus att jordfelsbrytaren gick. Så den är nog relativt kaputt... I alla fall så är min fråga om det är några problem att bara stänga av varmvattenberedaren då den är kopplad till IVT 290? Varmvattnet från beredaren går in ovanifrån framme vid fronten till vänster. Något annat att tänka på om man ska göra en tillfällig avstängning, mer än att bara stänga av vattnet till varmvattenberedaren och strömmen såklart?

Jag tänker att det får bli rörmokare på måndag eventuellt vänta tills hela pannan ska bytas för man klarar sig väl ganska långt på bara aw290? Vi har ett stort badkar som vi behövt extra varmvatten till.

Mvh
Johan
 
***Uppdatering*** Jahopp då är jag med hur allt hänger ihop. Varmvattenberedaren ligger i serie efter Ivt:n så det behövs rörmokare. Det blir till att fundera på om den bara ska kopplas förbi eller skaffa ny.
 
Koppla förbi den tills vidare och se om du klarar dig. Ligger du på gränsen för ett bad så kan du aktivera extra varmvatten två timmar innan badet ska tappas upp så värms pannan till 65 grader (mestadels med elpatron, så det kommer att kosta 10-15 kWh).
 
  • Gilla
Jirven
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.