Byggahus.se
hahalj
Har bytt o-ringar på både slanganslutningen och högtryckssidan, men det läcker inuti nånstans. Högtryckssidan funkar, men som sagt det skvalar vatten på slangsidan. Vad tror ni, är den körd? Eller finns det nån del eller packning inuti som går byta?
Har inte rätt torxmejslar för att kunna öppna så jag frågar först innan jag köper nytt verktyg.
 
Ser det inte ut att komma från högtryckskopplingen?
 
hahalj
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Ser det inte ut att komma från högtryckskopplingen?
Nej, den håller tätt.
 
Man ser inte på filmen varifrån vattnet kommer. Eller jag gör inte det i alla fall om det inte kommer från vänstra kopplingen.
 
hahalj
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Man ser inte på filmen varifrån vattnet kommer. Eller jag gör inte det i alla fall om det inte kommer från vänstra kopplingen.
Ok, de kommer mest underifrån, men det kommer ut en del vatten genom hålen som tapparna till slangkopplingerna sticker ut genom.
 
På min frös inloppsröret sönder, enkelt att byta och finns som reservdel tex hos Claes ohlsson.
 
  • Gilla
hahalj
  • Laddar…
hahalj
devjoachim devjoachim skrev:
hade i princip samma fel efter att jag lämnat min ute när det var minus, skruvade isär min relativt enkelt (fotade varje steg) sen körde jag den, och då såg jag att det var denna del som läckte

[länk]

Bytte ut den och nu är den som ny :)
Tack för tipset. Får kolla exakt vilket artikelnr som passar min modell.
Är det torx T20 som håller ihop chassit?
 
hahalj hahalj skrev:
Tack för tipset. Får kolla exakt vilket artikelnr som passar min modell.
Är det torx T20 som håller ihop chassit?
Minns faktiskt inte om det var torx eller ej, men det var inga konstigheter att skruva av det, kan dock behövas en förlägning för att komma åt vissa skruvar som satt lite dumt till bakom hjulen.
 
hahalj
Ingen tvekan om var det läcker 😅
Beställer en ny.


Sprucken svart PVC-koppling på ett utomhusbord som behöver bytas ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
devjoachim och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.