Hejsan,

Min Landroid W795 har gått som en klocka sedan inköpet 2012! Men igår ville den inte ställa sig i laddaren och ladda utan backar ut och in 4 ggr innan den stänger av sig.

Jag vet att det var nåra andra som upplevt samma problem tidigare här men att jag inte hittat någon lösning på problemet som verkar vara den rätta?

Jag har testat att starta om den på alla tänkbara sätt, rengjort pinnar och bleck, kollat kablarna till kontakten om någon mus varit framme och gnagit m.m... Laddaren lyser blått som den skall samt att nätdelen levererar rätt ström.

Please... Vad gör jag nu? :(

//

Hej.

Samma fel för mig med en W795E modell från 2012.

I mitt fall misstänker jag att problemet är att jag bytte till litium batteri från bly batteri.

Sätter jag i mitt original batteri får jag ej detta fel.

Det nya batteriet är mycket lättare än det gamla och jag tror helt enkelt att när den parkerar så
Kommer den liksom inte riktigt hela vägen in då den är för lätt.

Hmm? jag har detta fel även om jag kör med det gamla batteriet? felet började med det gamla batteriet nämligen och supporten har skickat batteri, och i tre omgångar ny laddeletronik..

Läste om en tyskt snubbe som fått detta fel och då visade det sig att processorenheten lade av i roboten.

Skall ringa killarna på supporten igen och se om dom har några nya ide'er?

//

Var ute nu igen och testade lite varianter.

Dels körde jag på med 5-56 på laddstationena "piggar" och sedan såg jag till att
Laddstationen var mer centrerad mot slingan så att Landroiden dockade bättre och mer "tight"

Efter detta laddade den utan problem. Har haft ett helvete senaste tiden att den mitt under laddning
backar ut och går in igen och säger laddare blockerad.

Får se om detta hjälper eller om jag bara hade tur denna gång...

I ditt fall kanske det är annat som ställer till det.

Surt då jag inte kan lita på den att den gör sitt jobb.

Var iväg på semester 2 veckor och den hade då lyckats ladda ur sig helt p.g a detta fel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.