Jag har övertagit en pelletspanna med ca 2kbm accumulatortank.

Jag tycker skiktningen i accumulatortanken funkar dåligt.
Enligt Termovars monteringsanvisningen ska ingen yttre styrningsenhet behövas för laddningsventilen,
http://www.baxi.se/media/1279/baxi_termovar_laddpaket-0505-1.pdf
förutom rökgastermostat för tillslag av cirkulationspumpen på laddningsventilen.
Som det nu är monterat sitter det en Laddomat 630.2 styrenhet som styr cirkulationspumpen på laddventilen, vilket gör att cirkulationspumpens start och stopp inte är synkronicerad till pannans start och stopp. Kan jag få det att fungera bättre om jag kopplar från styrenheten och monterar rökgastermostat för Termovarens cirkulationspump?
 
Redigerat:
En rökgastermostat är både enklaste och bästa lösning för start- stopp av pumpen, lägg om det så.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.