979 läst ·
11 svar
979 läst
11 svar
Laddomat 21
Medlem
· Västerbotten
· 94 inlägg
Är det nån som har koll på om det ska gå skruva ut mässingskruven i bakkant på cirkpumpsmotorn under drift utan att det sprutar vatten??? Min pump spolar ut vatten när man öppnar den....skruven alltså
Medlem
· Västerbotten
· 94 inlägg
Ingen som meckat med pumpen??
Medlem
· Västerbotten
· 94 inlägg
Ok, då är det nog som det ska, tack.
Medlem
· Västerbotten
· 94 inlägg
Ok, jag fick ut en del luft ur den faktiskt. Är det normalt att man hör backventilen slappra vid full fräs på pumpen?? Trodde det var luft först men det kommer då inte ut nå mer luft genom skruven...
Medlem
· Västerbotten
· 94 inlägg
Ja det är det enda jag kan tänka min ligga och dansa så det låter sådär..eller finns det nåt hetare tips? Jag misstänker nämligen att jag har eller rättare sagt inte har tillräcklig cirkulation på laddkretsen..
Det låter ungefär som när man trycker på en kylarslang på bilen och termostaten skramlar..
Det låter ungefär som när man trycker på en kylarslang på bilen och termostaten skramlar..
Medlem
· Västerbotten
· 94 inlägg
Jo pumpen surrar då olika beroende på hastighet men man hör luft passera laddpaketet sen åker det in i pannan och då gurgla den till, så håller det på ibland. Laddar 2300liter på ca 4timmar med 40kw. Borde ladda sämre om det bara var självcirk.....
Jag ska låna en flödesmätare och smacka på stigaren så får jag svart på vitt...
Jag ska låna en flödesmätare och smacka på stigaren så får jag svart på vitt...
Medlem
· Västerbotten
· 94 inlägg
Jag har ca 1,2bar
Klicka här för att svara