Ventilen är av typen kilslidsventil. Alltså modell sämre. Ersätt med korrekt vattenmätarkoppel!
Kolla med ditt vattenverk vad dom förskriver!
Och som redan nämnts så har du antagligen asbests i isoleringen vid ventilen, böjar och avslut. Bör saneras av saneringsfirma, men man får göra det själv också i egenskap av privatperson. Dock är det inget jag själv rekommenderar, sök på forumet så får du upp massor med träffar om ämnet!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kolla med ditt vattenverk vad dom förskriver!
Och som redan nämnts så har du antagligen asbests i isoleringen vid ventilen, böjar och avslut. Bör saneras av saneringsfirma, men man får göra det själv också i egenskap av privatperson. Dock är det inget jag själv rekommenderar, sök på forumet så får du upp massor med träffar om ämnet!
Klicka här för att svara
