Har lånat filmen av någon annan härlig på forumet.
Har exakt samma problem som han. Vad kan det vara för fel?
Satte dit en blandare i köket för ett tag sen.
När jag skulle sätta tillbaka avloppet (som var ivägen när jag monterade blandaren)
så började det läcka. Speciellt om jag skapade ett övertryck.

Har testat med lite reservdelar från Tvättstugan. Har hämtat ny korgventilsarm och testat med samma dåliga resultat. Med andra packningar, samt nya packningar. Börjar tröttna lite på detta..

Har exakt samma korgventilsarm som i klippet. https://www.rinkabyror.se/artikel/contura-korgventilarm-h-57mm/ av Contura Steel.
och den svarta nere. Har nog monterat upp och ner allting säkert 10-20x.

Uppskattar alla tips :)
Mvh Ronny
 
Rowny Rowny skrev:
Har lånat filmen av någon annan härlig på forumet.
Har exakt samma problem som han. Vad kan det vara för fel?
Satte dit en blandare i köket för ett tag sen.
När jag skulle sätta tillbaka avloppet (som var ivägen när jag monterade blandaren)
så började det läcka. Speciellt om jag skapade ett övertryck.

Har testat med lite reservdelar från Tvättstugan. Har hämtat ny korgventilsarm och testat med samma dåliga resultat. Med andra packningar, samt nya packningar. Börjar tröttna lite på detta..

Har exakt samma korgventilsarm som i klippet. [länk] av Contura Steel.
och den svarta nere. Har nog monterat upp och ner allting säkert 10-20x.

Uppskattar alla tips :)
Mvh Ronny
Vad har du för skruv mitt i korgen? Det brukar vara en sexkants skruv.
 
Mitt problem blev precis löst.
Videon är lånad.

Jag ringde till dem som tillverkar korgventilsarmar.
Då fick jag tipset att mitt rör kanske är snett, Och att jag skulle köra 2 svarta packningar. Istället för 1.
(med spåren mot diskhon) dem sitter under diskhon och 1 vit packning ovanför.
Då blev det tätt. :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.