Har en Nibe varmvattenberedare som börjat droppa från undersidan (se markering i bilden).
Modellen är en ER56-Cu 300
Troligtvis är den installerad nånstans år 2009.
Det ser ut som att vattnet som droppar är rostfärgat.
Något man kan laga enkelt eller är det bara att byta ut den?
 
  • Vattenberedare med droppande anslutningsrör, markerat med rött. Rostfärgat vatten syns vid droppstället.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Troligen har det rostat hål.. då gäller bara byte.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.