poppo skrev:
lägger upp bilder då jag börjar
Hur blev det med bilderna?

Hej !

Vi valde ett Kvik-kök och tyckte att det mesta fungerade smidigt. Det jag vill lyfta ett varningens finger för är dock att de inte har värdens bäst inventerade lager. Detta innebär att vi har fått vänta ett antal veckor på en del saker vid mina två beställningstillfällen.
Kvalitetsmässigt så upplever jag att Kvik är snäppet bättre än Ikea, och också har en del lösningar som är lite bättre/vassare. Dock har vi haft lite bekymmer med klarlacken på våra vita Rimini-luckor, som har fransats under handtagen efter en stunds användning. Många av våra luckor levererades också utan skydd, vilket gjorde att lacken på två av luckor skadades något i frakten (på insidan).

I stora drag så är vi dock väldigt nöjda med vårt kök, och den högre bänkhöjden som tidigare nämnts i "tråden" är perfekt.

mvh Manor

Hej,

Tycker att vi fått ett kanon bemötande på Kvik i Halmstad. De kom med en massa idéer och var verkligen serviceminded. Deras butik är verkligen trevlig. Förvånande att så många man hör, har lite dålig erfarenhet av Kvik. Men jag antar att det helt beror på franschise tagaren i respektive stad. Tyvärr blev det inte Kvik i vårt kök pga arbetshöjden på det vi ville ha. Så det blev IKEA, abstrakt vit. IKEA hade ingen service att skryta med och bänkskivor i ek kunde man inte alls leverera då vi beställde.

Däremot köpte vi bänkskivorna, badrumsmöblerna och några skjutgarderober där. Tvättstugan har vi inte börjat med ännu, men allt kommer bli från Kvik i Halmstad.

MVH
Nonex

Javisst ja, vad gäller kvalitét så säger inte priset allt, mycket beror på tillverkningssättet. Jag har personligen varit på IKEA´s fabriker i Älmhult och i Nybro, dessutom på Kvänum, Tibro och Ballingslöv. Om man tittar på maskinparken IKEA har i sin tillverkning så är man långt före alla konkurrenter. Störst orsaken till att IKEA har billiga produkter är volymtillverkning i extremt moderna maskiner. Jag är faktiskt grymt imponerad.

MVH Nonex

Manor skrev:
Hej !

Vi valde ett Kvik-kök och tyckte att det mesta fungerade smidigt. Det jag vill lyfta ett varningens finger för är dock att de inte har värdens bäst inventerade lager. Detta innebär att vi har fått vänta ett antal veckor på en del saker vid mina två beställningstillfällen.
Kvalitetsmässigt så upplever jag att Kvik är snäppet bättre än Ikea, och också har en del lösningar som är lite bättre/vassare. Dock har vi haft lite bekymmer med klarlacken på våra vita Rimini-luckor, som har fransats under handtagen efter en stunds användning. Många av våra luckor levererades också utan skydd, vilket gjorde att lacken på två av luckor skadades något i frakten (på insidan).

I stora drag så är vi dock väldigt nöjda med vårt kök, och den högre bänkhöjden som tidigare nämnts i "tråden" är perfekt.

mvh Manor
Man ska erkänna när man har gjort bort sig :p.
Det var inte alls klarlacken som har fransat sig, utan det var skyddsplasten som satt kvar på samtliga luckor. Vi har alltså skyddat våra luckor extra länge genom att av misstag låtit skyddsplasten sitta kvar i 7 månader :D. Luckorna är med andra ord perfekta, och de levererades alltså med ett så snyggt skydd att vi inte ens noterade att luckorna var skyddade på 7 månader. Stort tack till Kvik som tipsade om detta som svar på min oroliga fråga vad som kunde vara fel.
Pinsamt var ordet...men det får jag ta.

mvh Manor

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.