Hur menar du är det ihop skruvat när man får det?Fran skrev:Vi har också ett alldeles nytt Kvik-kök. Vita luckor med silver handtag. Är jättenöjda och det var snabb leverans och inget som fattades. Jo, det fattades ett par handtag som vi åkte dit och hämtade utan några problem som helst.
Jämförde priset med IKEA och det skiljde inte alls särskilt mycket. Med Kvik slipper man dessutom plocka ihop hela härligheten själv.
Lycka till!
Har själv ett Kvik-kök och monterade själv ihopa skåpen och kan säga att det INTE var dåliga beskrivningar. Ungefär samma som Ikeas beskrivningar och inte är dom heller svåra att förstå.
Fast jag fick tjata till mig omonterade skåp eftersom min Kvik-butik hade haft problem med folk som ringde in och inte fattade hur dom skulle sätta ihopa skåpen, obegripligt.
Finns visst mycket tröga människor ute i landet...........
Fast jag fick tjata till mig omonterade skåp eftersom min Kvik-butik hade haft problem med folk som ringde in och inte fattade hur dom skulle sätta ihopa skåpen, obegripligt.
Finns visst mycket tröga människor ute i landet...........
Själva beskrivningen tyckte inte vi heller var så svåra att förstå, det som vi tyckte var lite jobbigt var att alla delar som tillhörde ett och samma skåp inte låg förpackat i samma paket. Innan man fick sorterat upp leveransen i olika högar var det i princip omöjligt att påbörja monteringen.
Ett lådskåp levereras t ex som själva skåpstommen i ett paket, metallbalkar att sätta upp mellan lådorna ligger en och en utan emallage, varje lådfront i ett paket, ett par skenor i ett paket, lådbotten en och en utan emballage, sådsarg en och en utan emballage, skruvpåsar med vikeljärn till metallsarg ligger separat, ben till 4 och 4 i påse separat.
Allt som ligger "en och en utan emballage" finns det ingen märkning på. Här får man liksom gissa sig till vad det kan tillhöra. Har man beställt ett helt kök med massa olika typer av skåp är allting inte så självklart... Om man dessutom köper det omonterat packas det på pallar med syfte att ta minsta möjliga plats. Att finna någon logik på vad grejerna tillhör här är därför omöjlig!
Så mitt tips är, avsätt lite tid att sortera upp alla lösa prylar och sätter er in i beskrivningen för att lista ut vad varje del tillhör. Sen är det bara att köra på. De är det i många fall till och med enklare än att sätta ihop ikea-skåp! Absolut inga problem att göra själva! Lägg de pengarna på lite schyssta detaljer istället!
Ett lådskåp levereras t ex som själva skåpstommen i ett paket, metallbalkar att sätta upp mellan lådorna ligger en och en utan emallage, varje lådfront i ett paket, ett par skenor i ett paket, lådbotten en och en utan emballage, sådsarg en och en utan emballage, skruvpåsar med vikeljärn till metallsarg ligger separat, ben till 4 och 4 i påse separat.
Allt som ligger "en och en utan emballage" finns det ingen märkning på. Här får man liksom gissa sig till vad det kan tillhöra. Har man beställt ett helt kök med massa olika typer av skåp är allting inte så självklart... Om man dessutom köper det omonterat packas det på pallar med syfte att ta minsta möjliga plats. Att finna någon logik på vad grejerna tillhör här är därför omöjlig!
Så mitt tips är, avsätt lite tid att sortera upp alla lösa prylar och sätter er in i beskrivningen för att lista ut vad varje del tillhör. Sen är det bara att köra på. De är det i många fall till och med enklare än att sätta ihop ikea-skåp! Absolut inga problem att göra själva! Lägg de pengarna på lite schyssta detaljer istället!
400 kr per skåp enligt Kvik i Göteborg förra veckan.
Har nu fått mit kök och satt upp det. Fick grejjerna på pallar och helt i ordning. Var som andra säger här ett helsicke att sortera upp allt. Var dock jätte bra beskrivning till vanlika benkskåp . Men till högskåpen var det lite kass tycker jag. och att man skulle leta upp rätt paket till rätt högskåp sög ju mycket osäker när man skulle sätta ihop dom. Sen tycker jag att skåpen till inbyggnads kyl och frys var under all kritik dom var så rangliga att dom inte kunde stå själv knappt. men dom blev ju stabilare när dom satt på väggen och väl förankrade. sen tycker jag att det var väldigt strulig med dörrarna till kyl och frys med för att få bra. Väldigt svårt att få det att bli snyggt. földe med fina plast klackar som man skulle sätta fast frysen i spåpet med men det stämnde inte så använde ja dom så stängde inte kylskåps dörren igen ricktigt. Men det ska väll lösa sig med tiden. köket börja bli ricktigt snygg. men inte lätt att sätta upp
Ja jag köppte det genom kvik har hålt på som en galning med skiten. Åkte till kvik för att kolla hur dom hade monterat och dom var mycket hjälpsamma men sen när jag kom hem så stämde det inte i alla fall. Kanske fått ett måndags ex. Slutade med att jag anlitade en snickare att sätta dit dom. Han fixade det det ser bra ut utan på men det stämmer inte med klackar och grejjer som man skulle sätta dit det med. Men nu sitter det där i alla fall.