Hej,

Hur tar man bort en kökslåda från ett kvik kök? Jag behöver komma in under bänkskivan i köksön för att skruva fast en skruv som lossnat.

Köket monterades våren 2017.

Tacksam ifall någon kan hjälpa som vet hur det fungerar :)

• Gilla
Mmhe71
  • Laddar…

Bästa svaret

Är det inte bara dra ut lådan fullt och vinkla upp den typ 25 grader?

S
En bild på lådan , en del har en låsning på undersidan av gejdrarna , ett litet hål som man ska trycka in , då lossnar fästet och lådan kan lyftas upp , Ikea och andra har den funktionen
du får leta lite

Tackar! Var som TotalControl skrev. Bara lyfta upp den ca 25 grader. Är ingen spärr utan en liten öppning när lådan är fullt utdragen.

• Gilla
Maxwells demon och 1 till
  • Laddar…
M
Hej. Har samma problem fast i "avfallsavdelning" i mitt Kvikkök. Alla andra lådor funkar som ni beskriver ovan men inte denna.

"Avfallslådan" går inte att rubba! Kan någon säga mig hur jag gör?

Har problem med att ett rör och slangen till kranen småläcker så jag måste komma in. Det kan väl inte vara möjligt att denna låda funkar på ett helt annat sätt än övriga?

Jag vill lyfta ut hela "avfallsavdelningen" för att kunna komma in och studera läckan. Det räcker inte att lyfta ut sorteringskärlen.

Otroligt tacksam för svar.

• Avfallslåda i kök öppen och visas fast, med synlig rörinstallation bakom och andra lådor öppna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fastkilad kökslåda med skenmekanism och synligt rörproblem i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Inuti ett köksskåp med synliga vattenrör och lådmekanism, problem med att avlägsna avfallslåda.
    Skapa konto
M
Maxwells demon TotalControl skrev:
Är det inte bara dra ut lådan fullt och vinkla upp den typ 25 grader?

M
Svarar mig själv och framtida stackare som har en sådan här avfallsstation i sitt Kvikkök: hela skiten måste monteras ned för att kunna komma åt avloppet. Vvs hade ett litet helvete att montera bort det. Dessutom kunde han inte montera tillbaka det helt prydligt. Tror inte att det är hans fel utan helt enkelt att Kvik är billig skit och inget annat.

Mats-S
Har samma funktion, men Ballingslöv. Man trycker på varsin spärr på gejdrarna samtidigt som man lyfter på lådan, tar ca 5 sekunder, totalt problemfritt.
Kvikk skryter ju i videon om att man inte har några spärrar ... kanske inte helt optimalt efter vad du beskriver.
Jag föredrar nog att lådan är låst och inte kan hakas av av misstag eller något barn som leker ...

• Gilla
Mmhe71
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.