vi köpte ett hus sommaren 09 och ägaren som då bodde 50 mil ifrån fick lov att få husera lite av sina saker i vår lada. Vi skrev kontrakt där det ordagrant står att han skulle hämta dessa innan sista september. Så är inte gjort.
I kontraktet står även att "kvarlämnade saker tillfaller ägarna av huset från första oktober.
Kan vi slänga hans grejor eller gör vi oss skyldiga till något lagbrott då?
Med hopp om visa svar
/andreas
 
Med ledning av kontraktet, kan göra vad ni vill med godset. Ni kan också, om ni vill, kontakta säljaren och sätta en ny tidsfrist.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.