Hej
Jag har två strömbrytare i hallen, jag skulle sätta in en ny men betäckningen var inte den samma.
På den gamla står det en 6 på baksidan.
2 svarta kablar = P
2 bruna = Pil
1 vit = B
På den nya strömbrytaren är där X istället för B
Jag har kopplat sladdarna enligt ovan, satte den vita i X, men det fungerar ej.
Vad gör jag fel?
Jag har två strömbrytare i hallen, jag skulle sätta in en ny men betäckningen var inte den samma.
På den gamla står det en 6 på baksidan.
2 svarta kablar = P
2 bruna = Pil
1 vit = B
På den nya strömbrytaren är där X istället för B
Jag har kopplat sladdarna enligt ovan, satte den vita i X, men det fungerar ej.
Vad gör jag fel?
Antingen har du bara kopplat fel. Men du kan även ha fel brytare. Du bör inte koppla när du inte vet vad du håller på med.
Har du en bild av baksidan på den gamla brytaren. Ofta har de ett kopplingsschema.
Har du en bild av baksidan på den gamla brytaren. Ofta har de ett kopplingsschema.
Bild på den nya då, samt hur du har kopplat.
Det där var ju inte helt självförklarande.
Är det en kronbrytare?
Är det en kronbrytare?
Båda brytarna på bild är trappar. Vad är det som inte fungerar?



