Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Nu blev det rättare.
Protte
Protte
Menade att en riktig elektriker köper inte 4G1,5 . Man använder 5G1,5 istället.
Men till kron behövs självklart en 5-ledad kabel.
Men till kron behövs självklart en 5-ledad kabel.
En 4ledare går utmärkt både praktiskt och lagligt. 5ledare behövs bara ifall man skall gå vidare till ett uttag under eller liknande.
En riktigt elektriker har en 4 ledare i bilen. Bara skuttar som enbart använder 3 och 5 ledare
En riktigt elektriker har en 4 ledare i bilen. Bara skuttar som enbart använder 3 och 5 ledare
Sant, men estetiskt så är den rätt grov när den skall ligga utanpå och har man inga planer om att skarva på från kron så har det mindre betydelse tycker jag.
Tycker om definitionen "riktig elektriker". En riktig elektriker anpassar sig efter behovet kan man tycka
!! Är väl så med alla jobb?
Tycker om definitionen "riktig elektriker". En riktig elektriker anpassar sig efter behovet kan man tycka
Nu var det så att jag var hos Clas Olsson och jag minns inte om det var en EKRK som han tog fram. Vilket som så skilde det synmässigt en hel del, sen om det var så lite så kan man knappt se det kanske. Oavsett så är det ytterligare en kabel i och 4g såg klart smalare ut.
Har fått dit det mesta nu, men blev lite förbryllad över brytaren.
Detta är ju en billig brytare och jag har för mig att på Gelia så är matningen gemensam och sen skickar man varsin till tändtråden. Visst måste jag brygga denna mellan L1 och L2 sen ta ut tändtråden på x1 resp x2?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta är ju en billig brytare och jag har för mig att på Gelia så är matningen gemensam och sen skickar man varsin till tändtråden. Visst måste jag brygga denna mellan L1 och L2 sen ta ut tändtråden på x1 resp x2?
Den där strömbrytaren är ingen kronbrytare, det är en dubbeltrapp.
En kronbrytare har (normalt) bara tre anslutningar, en dubbeltrapp har alltid sex anslutningar.
För att göra om en dubbeltrapp till kronbrytare så måste man bygla bägge L-anslutningarna.
En kronbrytare har (normalt) bara tre anslutningar, en dubbeltrapp har alltid sex anslutningar.
För att göra om en dubbeltrapp till kronbrytare så måste man bygla bägge L-anslutningarna.
Ska banne mig kolla på förpackningen ,men är rätt säker på att det står kronbrytare på den. Kan ha sett fel, men köpte den på CO.
Men skitsamma. Om jag byglar L1 och L2 och tar ut x1 och x2 till resp tändtråd borde den fungera, eller hur?
EDIT: Det står att det är en kronbrytare med märket CoTech
Men skitsamma. Om jag byglar L1 och L2 och tar ut x1 och x2 till resp tändtråd borde den fungera, eller hur?
EDIT: Det står att det är en kronbrytare med märket CoTech
Redigerat:
