Hej,

Har just fått negativt svar från Hemma Tema, tidigare också dinvvs. Uponors 6m längder verkar ha slutat tillverkas och jag behöver 28 mm q&e rör, men har ingen lust att köpa 50 m när jag som mest behöver 12. Ska användas som till och från-vatten till golvvärmefördelare.

Någon som har något tips? Skulle ju vara smidigt med någon som sålde på löpmeter. Var hittar man korta längder?

Tack på förhand!

Ring till nån rörläggare i närheten... Förmodligen har dom på rulle hemma och säkert hjälpa dej

Krilleman
Rinkaby verkar ha slutat med att kapa rullar och sälja på meter.

Fast det kanske inte är så konstigt med tanke på hur många uppklippta rullar dom måste lagerhålla. :thinking:

• Gilla
Fredrik K
  • Laddar…
:( Får leta vidare då. Typiskt att dessa 6m slutat säljas precis. 25mm matarledning pex hade fungerat lika bra, bara att jag nu beställt och fått hem kopplingar för 28 mm. Valde det just för att 28an till synes fanns i 6m längder.:thinking:

Nja det får nog bli att köpa en 25m 25mm matarledning och returnera några kopplingar helt enkelt. Rörisen i min ort verkar köra på lk -systemet. Kan ju skicka en fråga, även om jag tror han blir lite tjurig att jag inte anlitar dem istället, han är lite sådan :/

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.