Hej! Jag vill använda en s.k pendelskena för att enkelt hänga upp två-tre pendellampor ovanför köksön, kopplat till samma uttag i taket.
Har hittat denna skena på Mio:
https://www.mio.se/p/triad-takskena/M1912288
och undrar om någon med mer elkunskaper kan förtydliga för mig: måste jag använda alla tre uttag för att skenan ska kunna användas säkert? (Se bild för instruktion)
Avståndet mellan de två yttersta hängpunkterna är nämligen perfekta för att det ska räcka med 2 st lampor, men kan jag lämna mittenkopplingen tom?
i annat fall får jag lov att hitta lampor som funkar tre st i rad eller en skena som också finns med två uttag, som dock har sämre mått för mitt kök.
Har hittat denna skena på Mio:
https://www.mio.se/p/triad-takskena/M1912288
och undrar om någon med mer elkunskaper kan förtydliga för mig: måste jag använda alla tre uttag för att skenan ska kunna användas säkert? (Se bild för instruktion)
Avståndet mellan de två yttersta hängpunkterna är nämligen perfekta för att det ska räcka med 2 st lampor, men kan jag lämna mittenkopplingen tom?
i annat fall får jag lov att hitta lampor som funkar tre st i rad eller en skena som också finns med två uttag, som dock har sämre mått för mitt kök.
Jag har en likadan som jag ska sätta upp...jag har dock tappat bort monteringsanvisningen och den verkar inte finnas på nätet. Du skulle inte kunna ta bild på fler sidor eller är det bara det som syns på din bild?OskarEmil skrev:
Hej! Jag vill använda en s.k pendelskena för att enkelt hänga upp två-tre pendellampor ovanför köksön, kopplat till samma uttag i taket.
Har hittat denna skena på Mio:
[länk] style="color: rgb(20, 20, 20)">
och undrar om någon med mer elkunskaper kan förtydliga för mig: måste jag använda alla tre uttag för att skenan ska kunna användas säkert? (Se bild för instruktion)
Avståndet mellan de två yttersta hängpunkterna är nämligen perfekta för att det ska räcka med 2 st lampor, men kan jag lämna mittenkopplingen tom?
i annat fall får jag lov att hitta lampor som funkar tre st i rad eller en skena som också finns med två uttag, som dock har sämre mått för mitt kök.
Tack så mycket! Jag funderar på hur jag kan göra då mitt takuttag inte sitter rakt ovanför bordet..det är en bit åt vänster..så jag skulle vilja koppla dom i en annan ordning..hur man nu gör det!OskarEmil skrev:
Inga problem!S Solan79 skrev:
Jag ska göra likadant, Ordningen spelar ingen roll bara du har alla likadana kablar isatta mot varandra. Köp en längre vit lampkontakt bara så drar du in den i skenan via hålet i kanten. Finns upp till tre meters tror jag. Fixar man till kabeln med en kabelkanal så blir det snyggt även om sladden behöver gå utanför skenan till uttaget.
Såklart! Vad enkelt :-D tack för hjälpen!OskarEmil skrev:
Inga problem!
Jag ska göra likadant, Ordningen spelar ingen roll bara du har alla likadana kablar isatta mot varandra. Köp en längre vit lampkontakt bara så drar du in den i skenan via hålet i kanten. Finns upp till tre meters tror jag. Fixar man till kabeln med en kabelkanal så blir det snyggt även om sladden behöver gå utanför skenan till uttaget.
Klicka här för att svara



