Byggahus.se
Hej! Tänkte skaffa en toppmatad tvättmaskin men nu till mina funderingar.
Går det att koppla vattnet till duschblandaren för det är det enda alternativ vad jag förstår.
Kolla gärna bild!
Mvh
Tony
 
  • Närbild på duschblandare med synlig anslutning mot kakelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
wildeside
Inga problem, bara köps grejor o skruva ihop
 
wildeside wildeside skrev:
Inga problem, bara köps grejor o skruva ihop
Tackar för svaret!
Mvh
Tony
 
  • Gilla
Car Car
  • Laddar…
Jag har anslutit bänkdiskmaskin på köksblandare med en trevägs kulventil och kört så många år på olika blandare. Typ en sådan här:
Kromad trevägs kulventil ansluten till köksblandare, använd för anslutning av bänkdiskmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har funkat bra, men har fått kommentaren att en blandares packningar inte är gjorda för de snabba på och avstängningarna som en maskin ger upphov till. Dock som sagt funkat för mig utan att blandarna börjat läcka.
 
L Lilllen skrev:
Jag har anslutit bänkdiskmaskin på köksblandare med en trevägs kulventil och kört så många år på olika blandare. Typ en sådan här:
[bild]
Har funkat bra, men har fått kommentaren att en blandares packningar inte är gjorda för de snabba på och avstängningarna som en maskin ger upphov till. Dock som sagt funkat för mig utan att blandarna börjat läcka.
Tusen tack för ditt svar! Nu har man lite mer koll hur man kan gå tillväga! Ska kolla på nätet efter lite kopplingar så ska jag nog fixa det.
 
@
C Carpking73 skrev:
Hej! Tänkte skaffa en toppmatad tvättmaskin men nu till mina funderingar.
Går det att koppla vattnet till duschblandaren för det är det enda alternativ vad jag förstår.
Kolla gärna bild!
Mvh
Tony
Kan ju bli problem om man ska tvätta.... Men råkar ha blandaren på hett vatten....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.