Vi har fått läckage på inkommande vatten (väldigt gamla rör), och kommer dra in en ny PEM32 och sätta in en vattenmätarkonsol. Har plöjt en massa trådar här och fått mycket tips och idéer, men vill ändå fråga om jag tänkt rätt här. Jag är väl lite sån att jag vill lära mig och göra själv, hellre än att bara leja bort.
Planen är att dra PEM fram till mätaren/konsollen, så inkommande sida är under kontroll tror jag. Lite mer frågetecken hur jag enklast ansluter mot befintliga stålrör (galvade?). Vill byta så lite som möjligt just nu och sen ta tag i ev renovering senare, vill helst inte riva i ev asbest och skit. Min tanke är att använda någon av gängorna närmast vattenmätaren för att koppla på det nya. Verkar vara R20 och R25 gänga om jag fattat rätt. Vad tror ni om följande beställning, nåt jag missat eller tänker jag snett? Behöver jag några dubbelmuttrar eller liknande, fattar inte riktigt när de behövs, men vill ju helst inte behöva nån kopparstump mellan backventilen och den raka klämkopplingen tex. Fram till backventilen passar väl allt bara ihop så att säga?
/Patrik
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder