Mn om jag förstår dig rätt så är det 5 ledarsystem i den punkt där du vill koppla in kabeln? I så fall måste det vara en 5 ledare,
 
Redigerat:
Koppla i fasad skåpet 4 ledar kabel. Koppla i garaget 5 ledar kabel.
 
Var det lite jag misstänkte...
 
Kopplingspunkten i mätarskåpet är nog TN-C, dvs det är valbart om man vill utgå med TN-C eller TN-S från denna punkt.
 
Naturligtvis ska du ha både nolla och skyddsjord upp på taket/till invertrarna dvs en femledare.
 
Hur mycket ström kan du få ut från panelerna? Vilken spänning på paneler in i växelriktare och vilken efter?
 
Hej igen

kommer att bli 9 eller 10 paneler, får se hur det ryms, med en Microinverter under varje panel, som seriekopplas, i 3 slingor, alltså en slinga/fas, 265w/panel, så hoppas på 2.65kw, som skall ge ca 3000kwh/år, så strax över 10A
 
Då räcker det med tunnare kabel. Hur långt är det till central i garaget? Kanske räcker med 5*2.5.

Fick du du bra pris på panelerna?
 
8 paneler med fästen och inverters, kablage mm, helt komplett för 33', men blir 10 paneler
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.