13 401 läst ·
23 svar
13k läst
23 svar
Koppla in Solceller..
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Mn om jag förstår dig rätt så är det 5 ledarsystem i den punkt där du vill koppla in kabeln? I så fall måste det vara en 5 ledare,
Redigerat:
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Var det lite jag misstänkte...
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 845 inlägg
Kopplingspunkten i mätarskåpet är nog TN-C, dvs det är valbart om man vill utgå med TN-C eller TN-S från denna punkt.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Hej igen
kommer att bli 9 eller 10 paneler, får se hur det ryms, med en Microinverter under varje panel, som seriekopplas, i 3 slingor, alltså en slinga/fas, 265w/panel, så hoppas på 2.65kw, som skall ge ca 3000kwh/år, så strax över 10A
kommer att bli 9 eller 10 paneler, får se hur det ryms, med en Microinverter under varje panel, som seriekopplas, i 3 slingor, alltså en slinga/fas, 265w/panel, så hoppas på 2.65kw, som skall ge ca 3000kwh/år, så strax över 10A
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
8 paneler med fästen och inverters, kablage mm, helt komplett för 33', men blir 10 paneler
Klicka här för att svara
