Hej,
Det är så att jag undrar om elektrikern kopplar in el genom dessa hål i väggen, när man vill ha spottar i taket??
Eller går de genom lamputtaget??
Hålen ligger på varsin vägg och den ena ligger rakt ovanför där man tänder lampan.
Tack
Det är så att jag undrar om elektrikern kopplar in el genom dessa hål i väggen, när man vill ha spottar i taket??
Eller går de genom lamputtaget??
Hålen ligger på varsin vägg och den ena ligger rakt ovanför där man tänder lampan.
Tack
Varför undrar du det? Han kopplar väl troligen ifrån taket men det är väl möjligt att han vill koppla i dom dosorna också. Om du tex skall ha kvar lamputtaget så får han ju dra upp en extra tändtråd därifrån.
Men nu när jag funderar så gör han nog inte så för man behöver ju aldrig dra om nåt i gamla installationer eller hur var det nu Mycke nu?
God jul förresten
Men nu när jag funderar så gör han nog inte så för man behöver ju aldrig dra om nåt i gamla installationer eller hur var det nu Mycke nu?
God jul förresten
Nej verkligen inte!Smile.75 skrev:
En riktig elektriker borrar ett hål i taket där spottarna skall sitta, skjuter in EKK och fiskar ut den vid vägg eller takdosa. Sitter det något i vägen så tar man fram det låååånga flexibla borret.
God Jul på dej själv Smile!
Hej han går från lamputtagen. Hälsningar Stefan57evoline skrev:
Om du frågar två olika elektriker, lär du få två olika svar, som sagt, fråga din tilltänkta elektriker innan du gör något.
Klicka här för att svara