Byggahus.se

Koppartjuvar

1. R
    Medlem · 2 420 inlägg
    Du var mig en otrevlig tjurig gubbjäkel.
    Ja jag har sett att det är blandat som stjäler. I vår by hade vi våra tjuvar och de hade -son i namnet och var födda här. De som ställer till mest problem här är -son folk. Största tjuven just nu är en -son som bor någon kilometer utanför hemma hos mamma och pappa och stjäler som satan hemma hos folk för att lägga ut på säljsidor.
    Ja det finns en och annan öststatare som hittar hit men de är inte i majoritet.

Och du dra åt helvete. (ja befogat när du ber mig söka sjukvård)

2. K
    Husägare · Skåne · 2 400 inlägg

knipo

Husägare
    Jag är ganska övertygad att det är svenska småtjuvar som stjäl kopparstuprör, postlådor o annat smått.
    De inresta tjuvapacken från öst fattar nog till o med de att de riskerar mer på att sno småskit än vad den svenska missbrukartjuven gör.
    De från öst snor mer katalysatorer, airbags, lyktor mm. Om de inte ägnar sig åt villainbrott eller människohandel.

3. Krille-72
    Medlem · 2 579 inlägg
    Vilken liga pratar vi om? Maskeradligan, Björnligan, Naserligan?

Vilket parti är det som vill ha bort Kopparligan? Bra att veta tills nästa val.

4. A
    Medlem · Västra Götaland · 2 418 inlägg

Anders_Nilsson

Medlem
    Stefflo talar ju om att 87% röstade för kopparstölder så då är det väl ett 13%-parti som avses. Kanske kan det vara Sölvesborgarna.

Men det skulle också kunna vara en koalition mellan V och C som avses eftersom de tillsammans är ungefär lika stora.

• Laddar…
  5. Handyman 1
    Medlem · 2 571 inlägg
    87% var ju andelen totalt som röstade 2018:thinking:

6. Krille-72
    Medlem · 2 579 inlägg
    Så 87% röstade för kopparstölder? Då verkar ju biffen vara klar.

7. T
    Medlem · Blekinge · 7 123 inlägg

Thomas_Blekinge

Medlem
    Är det olagligt? Samma sak som en köp-annons på blocket för trädgårdsmöbler.

8. T

Thomas_Blekinge

Medlem
    Jag sa ju: en skröna. Lika trovärdig som alla andra anekdoter här.
    Jag vill inte förneka att det finns stöldligor men vad är olagligt i att folk, även från andra länder, åker runt och frågar om dom får köpa skrot?

9. R
    Medlem · 2 420 inlägg
    Nej det är inte olagligt att köpa saker av en verkstad.
    Dock är det moraliskt fel att sälja giftiga batterier till öststatare som plockar det värdefulla och häller ut allt på marken.
    Dock är det jävligt smidigt med de skrothandlarna för många, de erbjuder en summa och sen slipper du ju själv ta hand om det.

• Laddar…
  10. T

Thomas_Blekinge

Medlem
    Jag misstänkte direkt Steffos partitillhörighet.

11. Krille-72
    Medlem · 2 579 inlägg
    Feministerna?

12. Handyman 1
    Medlem · 2 571 inlägg
    Själv kommer jag rösta på följande nästa gång:
    Satanistiskt Initiativ
    ”Avskaffa. Utplåna. Förtär.”Satanistiskt Initiativ (S!) är den raka motpolen till Enhet. Detta undergångsvänliga parti samlar nära 45 000 följare på Facebook. Satanistiskt Initativ vill bland annat bränna ner alla valstugor och släppa napalm över Stureplan. I riksdagsvalet 2014 fick partiet, som tilltalar många hårdrockare, drygt 100 röster. Partiet är inte registrerat hos Valmyndigheten.

Slogan: ”Våga vägra mänskligt liv”
    :crysmile::crysmile:

13. barbqmike
    Husägare · 8 inlägg

barbqmike

Husägare
    Jag har jobbat mycket mot kopparstölder och i den här skalan gissar jag på att det är lokala missbrukare som varit framme.

14. X
    Medlem · skaraborg · 174 inlägg

xxxscrabblexxx

Medlem
    Skitsnack det är utländska ligor som slår till på alla ställen de spanat in. Kyrktaket mitt emot äldreboendet jag jobbade på blev utsatt en natt. Läggning för grejjerna har de redan innan de börjat riva.
    Mvh
    Lollo

• Laddar…
  15. X
    Medlem · skaraborg · 174 inlägg

xxxscrabblexxx

Medlem
    Vilken heder? De är som en skock vargar i en fårhage. Inte mycket heder där heller. Det är inga förstagångstjuvar som gör dessa fräcka stölder. Vår poliskår och våra straff skrattar de bara åt. Lite semester....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.