En Carl Jung Cabernet Sauvignon är väl aldrig fel?

• Gilla
Panor82
  • Laddar…
useless useless skrev:
En Carl Jung Cabernet Sauvignon är väl aldrig fel?
Enda fördelen med den är väl att den är barnsäker. vilket väl anses viktigt när det gäller vägguttag.

Den har en liten ton av fuktig jord, men kanske inte tillräckligt för att uppfylla utlösningsvillkoret?

• Haha
  • Gilla
beqen och 2 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Sedan finns det apparater i två olika vita färger, Polarvit eller Fjällvit som är helt vita samt, Europavita som är lite gulvita. Många tror att Europavita apparater är helvita som med åren gulnat Men det brukar alltid vara Europavita apparater. Dom Europavita var mycket vanliga från 70?talet till ungefär 2000 för att senare falla tillbaka i popularitet för dom Fjällvita/Polarvita.
I mitt fall sitter de olika uttagen nära varandra med en vit tapet bakom så jag är helt säker på att plasten har gulnat på det 5 år gamla Biltema medan Schneider trend är helt vit som det var när det monterades. Ingen skillnad på solljus eller miljö i det här fallet.

Jag kan väl tänka mig att det finns lite div "lågprisuttag" som brister i kvalitet, håller man sig till någon av dom "stora" (ELKO ELJO) får man inte det problemet. Så det är inte bara funktion/hanteringsmässigt det skiljer.

Satsuki
Vi bytte i somras och stod på Hornbach och höll ett schneider Exxact i ena handen och ett Malmbergs i andra. Jämförde och funderande.

Sedan vände vi på dem och insåg att Schneider var mycket enklare att montera och eftersom det handlade om 20 uttag insåg vi att ja, Schneider är dyrare men lättare att montera och vi vill inte lägga mer tid än nödvändigt på det.

• Gilla
Bengt65
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Nu kommer Richard Tenggren snart med sitt Jung som hen förespråkar också. :rofl:
Då hinner jag före.
Jung har väldigt bra och väldesignade produkter men de kostar en slant. Även Berker är värda att titta på.

(har man verkligen förstått det där med "hen" när man väljer att referera till någon som heter Richard med just hen...?)

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
jbr jbr skrev:
Då hinner jag före.
Jung har väldigt bra och väldesignade produkter men de kostar en slant. Även Berker är värda att titta på.

(har man verkligen förstått det där med "hen" när man väljer att referera till någon som heter Richard med just hen...?)
@El-Löken66 handlar bara det som finns på hyllan hos grossisten, så hen lyfter inte blicken högre än så ;)

Berker kollade vi också på, speciellt när jag var inne på KNX, då det känns som utbuden bland Jung och Berker är mycket större än Schneider och Elko.

(Att löken skrev ”hen” till mig kanske bygger på självkännedom eller akademikerförakt... ;)
@El-Löken66 kanske är osäker på sin egen könstillhörighet och utgår från det. Att gå utanför könsnormen kan ju vara tuft bland blåbyxor.)

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
E
richardtenggren richardtenggren skrev:
@El-Löken66 handlar bara det som finns på hyllan hos grossisten, så hen lyfter inte blicken högre än så ;)

Berker kollade vi också på, speciellt när jag var inne på KNX, då det känns som utbuden bland Jung och Berker är mycket större än Schneider och Elko.

(Att löken skrev ”hen” till mig kanske bygger på självkännedom eller akademikerförakt... ;)
@El-Löken66 kanske är osäker på sin egen könstillhörighet och utgår från det. Att gå utanför könsnormen kan ju vara tuft bland blåbyxor.)
Richard Tenggren?
Porträtt av en person med blond peruk och smink.

Häng med in i det tredje årtusendet vet jag. Annars blir du överkörd av dina barn snart.

Stackars TS. Hamna här på en fredag. :)

mananamanana mananamanana skrev:
Hej behöver köpa vägguttag mm för elinstallation. Tycker det är en djungel med alla märken och kvaliteter. Vart brukar ni beställa/köpa ifrån? Hört att jula och Biltemas inte är så bra och schnieder är superdyrt.

Hittat ett märke som heter Malmberg som verkar billigt. Någon som har erfarenhet av det?

tacksam för hjälp
Hur är biltema vägguttag?

B Bengt65 skrev:
Hur är biltema vägguttag?
I bland är de jättebra.
Kolla om ABB tillverkat den batch de säljer nu, det är fullgoda vägguttag.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
I bland är de jättebra.
Kolla om ABB tillverkat den batch de säljer nu, det är fullgoda vägguttag.
Ingen dålig erfarenhet av dem?

Satsuki KristinaRT skrev:
Vi bytte i somras och stod på Hornbach och höll ett schneider Exxact i ena handen och ett Malmbergs i andra. Jämförde och funderande.

Sedan vände vi på dem och insåg att Schneider var mycket enklare att montera och eftersom det handlade om 20 uttag insåg vi att ja, Schneider är dyrare men lättare att montera och vi vill inte lägga mer tid än nödvändigt på det.
Du slapp skruva kabeln antar jag. Scneider gör väldigt bra uttag.

B Bengt65 skrev:
Du slapp skruva kabeln antar jag. Scneider gör väldigt bra uttag.
Jag skruvar helst. Då vet jag att det sitter. ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.