Biltemas blåa hålfinnare är tillräckligt stark för att fästa genom 13mm gips eller osb utan problem iaf, den för takdosorna behövde skäras till lite med kniven för att passa, och när man använder dom på vägg så brukar hålet hamna 1-2mm för långt ner, kompenserar man för detta så duger dom, men hade jag vetat det idag så hade jag nog köpt dyrare för det händer ju ibland att jag glömmer och då får man bända dit skivan...Loner skrev:
Du sätter i magneterna, monterar första skivan med en skruv i varje hörn, borrar, sen trycker du dit skivan helt och drar den med samtliga skruv.
Sen är det bara göra på samma vis med nästa skiva, som du ju monterar med förskjutna skarvar.
Sen är det bara göra på samma vis med nästa skiva, som du ju monterar med förskjutna skarvar.
Jag kör med Biltemas dosfinnare och till vägg/apparat dosorna funkar dom bra men till takdosor och apparat dosor i taket funkar dom "sådär". Fast jag har inte testat orginalet. Dom har en tendens att inte hållas kvar hängandes i taket.
Hålen blir perfekta i stort sätt alla gånger. Jag rekomenderar.
Hålen blir perfekta i stort sätt alla gånger. Jag rekomenderar.
Velade lite i somras...
Slutade med att jag köpte de däringa Made in Sweden fräsarna och 'Hole in One' kitet.
Ångrar mig inte idag, har funkat finfint, även om grejerna kostade nån krona.
Värt att tillägga, det finns utbytesskär till fräsarna.
Slutade med att jag köpte de däringa Made in Sweden fräsarna och 'Hole in One' kitet.
Ångrar mig inte idag, har funkat finfint, även om grejerna kostade nån krona.
Värt att tillägga, det finns utbytesskär till fräsarna.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 711 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 254 inlägg
Hur menar du? "Magnetgrejer" som Hole-in-One hamnar alltid exakt. Vad många inte förstår är att dosdelen för guiden är konisk, så det spelar ingen roll om magnetsökaren hamnar upp till 4 mm fel. Hålet blir ändå centrerat exakt i dosguiden.martinradbo skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 1 711 inlägg
Men 4 mm är inte så mycket så man får inte vara alltför slarvig när man känner efter var magneten på utsidan skall sitta tycker jag. Men visst funkar det om man är hyfsat noggrann och inte skyndar för mycket.Johan Gunverth skrev: