Byggahus.se
D Dilato skrev:
Det visar bara vilken usel affärsetik bolaget egentligen har, att dom blivit tvingade att bättra sig ändrar inte på bolagets grundläggande värderingar.
Sådana bolag ska man inte göra affärer med (anser jag).
Tur att det är valfritt. Men kolla våra storbanker. De är inte så mycket bättre.
Sen är det enligt media fult att handla på kredit.
 
wildeside
För att få 4,1 poäng av 239149 recensioner så kan dom väl inte vara jätte dåliga på att utföra sin service, tycker jag.

https://se.trustpilot.com/review/klarna.com
Skärmdump av Klarnas omdömessida på Trustpilot med betyget 4,1 baserat på 239 149 recensioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Tur att det är valfritt. Men kolla våra storbanker. De är inte så mycket bättre.
Sen är det enligt media fult att handla på kredit.
Haha, jag handlar alltid på kreditkort, men betalar alltid hela skulden varje månad.
Bananskalare Bananskalare skrev:
Titta istället på csn. Över 400:- i försenings avgift. Eller missat biltullarna där är det också massa pengar.
Alla sådant ständigt återkommande betalningar lägger man ju självklart på autogiro eller e-faktura, då blir det aldrig nån extra avgift.
Precis samma med elnät och el, vatten,avlopp, sophämtning, försäkringar..allt som hela tiden återkommer betalas automatiskt i rätt tid.
 
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Jag kanske är gammal o senil men lever efter mottot att det som är betalt är betalt så handlar aldrig på kredit eller faktura.
Har ett eget kort för betalningar på nätet och till det kontot för jag över den summan jag beställer för när jag beställer något.
Då blir det iaf svårt att lura mej på mer än dom kronorna som finns på kontot för betalningar via nätet.
Så gammal och senil är du inte. Du beställer trots allt från nätet. Det har du lyckats lära dig . 😀
Men självklart är du gammal och senil eftersom du inte handlar på kredit. Det är väldigt omodernt. 😉
Att du egentligen har rätt. Att man ska undvika kredit det borde vara självklart
 
  • Gilla
  • Haha
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Klarnas hela affärside är att man ska glömma betala fakturan i tid och *smack* så sitter en fet dröjsmålsavgift (som ibland överstiger fakturabeloppet)!

Finns ingen finess med Klarna Faktura alls.
Fast jag har upp till flera gånger glömt, fått påminnelse på likviddagen (mail), betalat dagen efter UTAN nån som helst extra kostnad.
Jag p familjen har nog använt klarna ett 50tal gånger utan nåt som helst problem.
Hade det inte varit nån ”finess” eller behov för Klarna faktura hade den ju inte existerat
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
För att få 4,1 poäng av 239149 recensioner så kan dom väl inte vara jätte dåliga på att utföra sin service, tycker jag.

[länk]
[bild]
19% ger dom bottenbetyg!
Läser man bakifrån (som jag alltid gör) så ser man att det finns mycket problem.
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Telenor gör likadant. Banken hade misslyckats med att betala min räkning i tid (det var något som strulade med att den skulle vara betald på en söndag och den betalades på måndagen). Påminnelseavgifterna motsvarade halva månadskostnaden på bredbandet...
Är likviddagen på en faktura på ikke bankdag å du betalar första bankdagen efter kan du självklart inte åka på nån kostnad. Måste vara nåt annat som sket sig.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Haha, jag handlar alltid på kreditkort, men betalar alltid hela skulden varje månad.

Alla sådant ständigt återkommande betalningar lägger man ju självklart på autogiro eller e-faktura, då blir det aldrig nån extra avgift.
Precis samma med elnät och el, vatten,avlopp, sophämtning, försäkringar..allt som hela tiden återkommer betalas automatiskt i rätt t
Det var hela grejen. betalar du i tid så blir det inga problem men de flesta artiklar handlar om de som inte handlar i tid. Därför nämnde jag dessa extrema påminnelser.
men sen man införde påminnelse avgifter generellt så har det varit smart att betala i tid
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
19% ger dom bottenbetyg!
Läser man bakifrån (som jag alltid gör) så ser man att det finns mycket problem.
Då skulle det vara intressant att veta vad du har för bank, eller bilmärke, eller vadsomhelst så kan vi kolla betygen där?
Det finns alltid missnöjda kunder.
 
  • Gilla
olyckligaolle och 2 till
  • Laddar…
wildeside
D Dilato skrev:
19% ger dom bottenbetyg!
Läser man bakifrån (som jag alltid gör) så ser man att det finns mycket problem.
Ja så är det i oför sig men kontrar med att dom har 75% som gett 4-5 i betyg😀.
Men jag kanske inte är rätt person att strida för Klarna eftersom jag aldrig frivilligt iaf använt mig av deras tjänster.
En annan sak som talar emot mina kunskaper i att bedöma företag måste väl endå vara att jag frivilligt betalade 25 Euro till Telldus med bara 6% 5 stjärnor och 88% 1 stjärna..😂😂😂

Trustpilot-sida för Telldus Technologies med lågt kundomdöme på 1,5 stjärnor baserat på 83 recensioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
K Kanelbullen123 skrev:
Det är köpt via klarna, och betalningsmottagaren är klarna ifall det har någon betydelse.
Ordern innehöll fler produkter
Egentligen har ju klarna redan betalat företaget så transaktionen är redan avklarad mellan dig och dem - du har enbart klarna som ”motpart” nu. Eller tänker jag fel nu igen…?
 
  • Gilla
Porsvant och 1 till
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Ja så är det i oför sig men kontrar med att dom har 75% som gett 4-5 i betyg😀.
Men jag kanske inte är rätt person att strida för Klarna eftersom jag aldrig frivilligt iaf använt mig av deras tjänster.
En annan sak som talar emot mina kunskaper i att bedöma företag måste väl endå vara att jag frivilligt betalade 25 Euro till Telldus med bara 6% 5 stjärnor och 88% 1 stjärna..😂😂😂

[bild]
Ja helsike så dåliga de var på slutet! Nåväl, nu är allt utkastar från dom......
 
  • Haha
  • Gilla
Lantliga och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
[länk]
Usch så hemska de måste vara, 4% som har gett en stjärna 😁
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
D Dortmunder DAB skrev:
Egentligen har ju klarna redan betalat företaget så transaktionen är redan avklarad mellan dig och dem - du har enbart klarna som ”motpart” nu. Eller tänker jag fel nu igen…?
Så är det företaget får sina pengar
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.