Har sett att det finns halvhöga skåp (1,40?) som man kan sätta in mikro och ugn i, men finns det likadana skåp som man kan sätta in mikro och diskmaskin i? Fast det kanske inte är så stor vits när jag tänker efter för diskmaskinen hamnar väl ändå i golvhöjd då... eller?

En vanlig diskmaskin är för bred för att sätta i ett skåp. Det kan finnas inbyggnadsdiskmaskiner för ändamålet.

Annars gör du som jag: högskåp till höger om diskmaskinen, en täcksida till vänster. Ovanför diskmaskinen sätter du ett väggskåp som förankras i högskåpssidan och täcksidan (som i sin tur sitter skruvad i bänkskåpet intill).
In med mikron i väggskåpsstommen, en passbit över mikron och en bänkskiva på toppen.

Vill du ha diskmaskinen uppbyggd, får du sätta ett väggskåp för kyl och frys i passande storlek under, jag har min på golvet.

Nackdel med diskmaskin i högskåp? Droppet från avskjöda tallrikar på golvet istället för på bänkskivan.

Tack för svar!
Vi får tyvärr inte plats med ett högskåp intill... annars var det ju en bra idé. mest optimalt för vårt kök blir nog en traditionellt placerad diskmaskin i alla fall... enligt kröka-rygg-standard.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.