Vad jag vet finns det gult, brunt, terracotta, grönt och svart.on 03/17/03 at 11:50:20, byggherreNR1 wrote:Jag håller till fullo med, själv skall jag göra så i mitt kontor, men då kommer jag syraetsa det svart först.
Sedan lackar jag det inte utan använder en sealer, så det ser såpapolerat ut kan man säga.
Kommer bli grymt fint (hoppas jag)
Det där golvet skulle jag vilja se färdigt . Kul med nya ideér. Tyvärr har jag dåliga erfarenheter av svarta golv ( har ett som skulle behöva sig en svabbning sissådär varje timme för att se någorlunda rent ut). Allt och då menar jag ALLT syns på svart golv.
Men vad menas med sealer och hur syraetsar man?? Kan man välja annan färg?
Sealer har den fördelen att den inte som lack bara lägger sig som ett lock utan fäster ordentligt.
Första gången jag använder någon av alla de smarta funktionerna ;D
Har även sett denna typ av golv där man beskrev ytbehandlingen som en "olja" ( ofärgad) istället för lack - kan det vara sk sealer kanske?byggherreNR1 skrev:
Den jag såg blir lite matt med tiden, men man kan kanske behandla på nytt - analogt med ett oljat trägolv?
Tål det vatten bra? Har Byggeherre Nr 1 eller ngn annan en aning om det?
/K,,,
Nu skall vi se vad jag har funnit.
Kolla denna sida
www.capton.se
Där finns det information under industrigolv, etsning kulörer.
Det är detta företag jag kommer använda till hjälp när jag gör mina golv, de kommer dessutom göra min garageuppfart i mönstrad markbetong
Kolla denna sida
www.capton.se
Där finns det information under industrigolv, etsning kulörer.
Det är detta företag jag kommer använda till hjälp när jag gör mina golv, de kommer dessutom göra min garageuppfart i mönstrad markbetong
Jag kan fixa ihop lite text ang detta imorgon för då skall jag prata med dem. Så har ni några frågor så lägg in dessa under kvällen så svara jag på dem imorgon.
Ha en underbar kväll, nu skall jag ner till villan och kolla om jag fått några glasrutor insatta under dagen.
Ha en underbar kväll, nu skall jag ner till villan och kolla om jag fått några glasrutor insatta under dagen.
Har du fått tag i nån tidning än då Sweli??Sweli skrev:Ibland får man en bild framför sig, i detta fallet utan att ha sett det egentligen, man får en uppfattning om hur det skulle se ut. Lovar skärpning till nästa gång 8)
Jag har bläddrat upp men ser ingen bild :-/
Det är lika bra att köpa tidningen om jag ska ändå ha det i v-rummet (om det är snyggt förstås) ;D ;D
Klicka här för att svara