Jag ska renovera mitt gamla kök som är från 70-talet.
Allt ska rivas ut.
Jag har ett litet problem i högra hörnet som jag hoppas någon kan svara på.
Det är en utbyggnad som är 51x14cm och bakom det är ett rör som är 4" gjutjärn som går ner under golvet i källaren. Vad kan det vara?. Kan man kapa det och dra om det?.
Huset är från 50-talet (brf). 2-våningar, 8st lägenheter.
2.6 x 4.1meter (2.6m takhöjd).
Nya köket:
Ikea Tidaholm Ek
Laminat golv: Skiffer klinker 30x30 från byggmax.
Vitt kakel mellan skåpen, resten väv och måla vitt eller en ljus färg.
Allt ska rivas ut.
Jag har ett litet problem i högra hörnet som jag hoppas någon kan svara på.
Det är en utbyggnad som är 51x14cm och bakom det är ett rör som är 4" gjutjärn som går ner under golvet i källaren. Vad kan det vara?. Kan man kapa det och dra om det?.
Huset är från 50-talet (brf). 2-våningar, 8st lägenheter.
2.6 x 4.1meter (2.6m takhöjd).
Nya köket:
Ikea Tidaholm Ek
Laminat golv: Skiffer klinker 30x30 från byggmax.
Vitt kakel mellan skåpen, resten väv och måla vitt eller en ljus färg.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det kan inte vara ett avloppsrör.
Glömde nämna att röret går ända upp genom taket, måste vara nåt avluftningsrör kanske.
Kan jag förbättra ritningen på något sätt eller har jag tänkt på allt?
Jag vet inte om jag ska ha en rostfri spiskåpa eller om det blir bättre med ett fläktskåp.
Glömde nämna att röret går ända upp genom taket, måste vara nåt avluftningsrör kanske.
Kan jag förbättra ritningen på något sätt eller har jag tänkt på allt?
Jag vet inte om jag ska ha en rostfri spiskåpa eller om det blir bättre med ett fläktskåp.
Kylen stänger in köket lite, gillar "hålet" som blir in till köksbänken om man inte har heltäckande som avslut.
Ingen diskmaskin?
Varför olika bredd på skåpen, jag tycker det är snyggare om man linjerar över och underskåpen.
Ser annars ut att vara många arbetsytor vilket är bra.
Hur ser det ut idag?
Ingen diskmaskin?
Varför olika bredd på skåpen, jag tycker det är snyggare om man linjerar över och underskåpen.
Ser annars ut att vara många arbetsytor vilket är bra.
Hur ser det ut idag?
till vilken nytta då? Det ser bra och syns men bara på en liten skiss. Man märker det knappt i verkliga livet. Glöm linjering och planera efter behov....zeus_axel skrev:
ang röret så skall varje lödrätt avloppsstam ha en avluftning högst upp ....
gaia
Ingen nytta alls, men som jag skrev; snyggare.gaia skrev:
Det är såklart en smaksak men själv personligen skulle jag inte mixa hej vilt.
Köket är U form framför fönstret, elementet sitter vid ingången. Jag ska vända på allt. Det finns ingen dörr sen flera år tillbaka så jag ska kapa bort dörrkarmen.zeus_axel skrev:Kylen stänger in köket lite, gillar "hålet" som blir in till köksbänken om man inte har heltäckande som avslut.
Ingen diskmaskin?
Varför olika bredd på skåpen, jag tycker det är snyggare om man linjerar över och underskåpen.
Ser annars ut att vara många arbetsytor vilket är bra.
Hur ser det ut idag?
Jag ska ha ett Barbord på den andra väggen med ev. fyra stolar från Ikea.
Byggandet ska sättas igång om 1mån är det tänkt.
Klicka här för att svara





