Byggahus.se
Blev en oljefri från biltema för min del för nått år sen.
Det KAN(som i det är möjligt) att oljesmorda läcker lite olja till den komprimerade luften och ska man sprutmåla mha kompressorn så kan det om man har otur, bli problem med oljeångorna och färgen man har.
Nu vet jag inte om det är ett verkligt problem eller inte, men biltema har en oljefri med 50L tank för hyffsad peng så det fick bli den för min del då jag ska sprutmåla om hall och trapp så småningom.

Dock ska tydligen oljesmorda ha bättre livslängd och tålas att användas mer.
 
Jag funderar själv på att byta till en tystare modell, därför ser ju Vevor attraktiv ut.
 
T tomasli skrev:
Min kompressor lämnade in efter 30 år. Ska köpa ny men bir inte klok på vad det är för skillnad mellan oljefri och oljesmord kompressor - förutom det med oljan.

Har funderat på denna:
[länk]

Eller denna:
[länk]

Kan tänka mig annan ockå.

Men grundfrågan är - oljefri - oljesmord - skilllnaden?
50l modellen finns online nu för 1499 så den är billigare än 25l, den beställde jag nyss, sen får det bli en liten vevor för inomhus jobb, lister och foder
 
nino nino skrev:
50l modellen finns online nu för 1499 så den är billigare än 25l, den beställde jag nyss, sen får det bli en liten vevor för inomhus jobb, lister och foder
Vilket företag och kompressor?
 
T tomasli skrev:
Vilket företag och kompressor?
Jula, Stanley fatmax 50l

Stanley Fatmax 50l kompressor med gul svart design på webbsida, pris och recensioner synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.