Jag skall ha PEM 35 som sugledning i en brunn, för bevattning enbart.
Jag vill helst gräva ner slangen ett par dm och borra in den i sidan av brunnsringarna av betong. (Så att pumpen kan hamna i ett pumphus vid sidan av)
Slangen blir ca 10 m med en bottensil. Kommer den att knäckas mot kanten?
Finns det nån smart lösning att förstärka slangen i genomföringen?
Jag vill ogärna lyfta på betonglocket eftersom vi har en gårdspump monterad.