Totte_S
Jag skall ha PEM 35 som sugledning i en brunn, för bevattning enbart.
Jag vill helst gräva ner slangen ett par dm och borra in den i sidan av brunnsringarna av betong. (Så att pumpen kan hamna i ett pumphus vid sidan av)
Slangen blir ca 10 m med en bottensil. Kommer den att knäckas mot kanten?
Finns det nån smart lösning att förstärka slangen i genomföringen?

Jag vill ogärna lyfta på betonglocket eftersom vi har en gårdspump monterad.
 
Du kan inte borra ett så pass stort hål att du kan ha en 90 graders vinkel på ledningen som går ner i brunnen?
 
  • Gilla
Totte_S och 1 till
  • Laddar…
Hade också försökt med vinkel. Tänk på att böjningsradien är 20-25xD för PEM slang . Så det blir 600-800 mm. Så sugledningen lär ju inte hamna så snyggt och prydligt i brunnen.
 
  • Gilla
Totte_S
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.