Går några sekunder på startgas i cylinderloppet men sedan är det stopp. Torrt nytt tändstift. Delvis ny bensin. Tips någon?
Klippo Comet

• image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Igensatt bränslefilter som sitter i tanken vilket gör det svårt att se?

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Ingen gnista på tändstiftet! För visst ska väl gnista kunna ses vid drag i startsnöre och aktiverat dödmansgrepp?

Sitter i tanken? Hur kan man rengöra? Eller bör det bytas ut?

När gick den senast? Förra säsongen ? Gammal 95?

Startar den med startgas har den gnista men får ingen bensin o stannar. Delvis ny bensin, då är det gammal i förgasaren. Använt 95 soppa kan förgasaren kleggat igen.

Följs soppa från tank. Har denna bränslekran, tror inte men klantar mig ibland när jag klipper men ngn av mina med Hondamotor som har:-)

Om 95, töm tanken, i med ny soppa, inte 95 från en dunk förra året.
Kommer det soppa från tank, töm koppen på förgasaren, prova igen. Med lite tur räcker det annars av med förgasare o gör rent ordentligt.

Du kommer få igång den om den gick förra året, säkert oxå om den är ny för dig

• Gilla
rolfino och 1 till
  • Laddar…
R Rowah skrev:
Igensatt bränslefilter som sitter i tanken vilket gör det
R RobbanMar skrev:
När gick den senast? Förra säsongen ? Gammal 95?

Startar den med startgas har den gnista men får ingen bensin o stannar. Delvis ny bensin, då är det gammal i förgasaren. Använt 95 soppa kan förgasaren kleggat igen.

Följs soppa från tank. Har denna bränslekran, tror inte men klantar mig ibland när jag klipper men ngn av mina med Hondamotor som har:-)

Om 95, töm tanken, i med ny soppa, inte 95 från en dunk förra året.
Kommer det soppa från tank, töm koppen på förgasaren, prova igen. Med lite tur räcker det annars av med förgasare o gör rent ordentligt.

Du kommer få igång den om den gick förra året, säkert oxå om den är ny för dig
Tack för alla tips. Skakade om m maskinen lite lätt och pillade lite på ett lite stag i plast på luftrenarhållare. Doppade stiftet i soppatanken och sedan bara wrroooommmm!
Får se till att sköta mig och köra tanken tom i höst och sedan tanka färsk soppa.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Kör alkylat istället. Jag tröttnade på vårproblem med gräsklipparna och nu är det stenhårt alkylatkrav i hushållet sedan några år. Sedan dess startar maskinerna på våren. Så skönt att slippa bli arg och mecka varje vår.

• Gilla
rolfino och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Kör alkylat istället. Jag tröttnade på vårproblem med gräsklipparna och nu är det stenhårt alkylatkrav i hushållet sedan några år.
Och jag kör macksoppa 95 i alla klippare utan några problem. Jag vet att många rekommenderar alkylat och det är säkert bättre men vanligt mackbränsle kan också fungera problemfritt. Jag toppfyller dock tanken nästan maniskt på hösten för att minimera kondens.

• Gilla
rolfino och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Alfredo Alfredo skrev:
Och jag kör macksoppa 95 i alla klippare utan några problem. Jag vet att många rekommenderar alkylat och det är säkert bättre men vanligt mackbränsle kan också fungera problemfritt. Jag toppfyller dock tanken nästan maniskt på hösten för att minimera kondens.
Det var aldrig problem under sommaren. Bara på våren. Och när man väl fått igång dem så var det heller inga problem.

• Gilla
rolfino
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Det var aldrig problem under sommaren. Bara på våren.
Ja för att förtydliga syftade mitt inlägg på problemfria vårar för mig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.