Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har en kromad klämringskoppling 90° 15mm. I ena änden ett kromat 12-rör med förminskning 15->12 och stödhylsa. Lyckas inte få den helt tät, droppar ca. 1 droppe/h. Röret bottnar i förminskningen, jag har smörjt gängan med unipac och dragit åt hårdare. Stödhylsan sitter där den ska. Har jag använt fel förminskning? Har använt en sån som på bild.
Hittade en kromad förminskning i mina gömmor. Den är något längre än den jag nu använt. Är det kanske dessa som bör användas till kromade klämringskopplingar eller ska man använda samma som till mässingsklämring?
Klicka här för att svara