Byggahus.se
som rubriken lyder... klagat på sin mäklare.. har någon gjort det och hur gick det???:cool:
 
Vad är FMF? Mäklarförbundet?
 
ja mäklare stå utanför lag ...man skickas bara runt.... suck it in säger folk.... jag blir ara argare... har några saker kvar att göra... vill göra allt jag kan först......:confused:
 
Jag tror att du i första hand skall anmäla till fastighetsmäklarnämnden http://www.fastighetsmaklarnamnden.se/.

Det är en myndighet som sköter tillsyn av hur mäklare sköter sig.
Det kan vara taktiskt bra att vänta med anmälan tills hela ärendet är klart med mäklaren. Fmn hjälper dig inte att få rätt mot en mäklare, utan kan bara "straffa" mäklaren i efterhand genom varning eller avregistrering.
 
FMF är en branschförening för mäklare. Dvs den organisationen kommer att så långt det är möjligt utan att helt förlora ansiktet ta mäklarens parti.
 
S
Blev lurad av en mäklare i Sjöbo, han svarade sen inte pa mina mail (försökte i ca 6 manader, och hade inte lust att ringa da jag inte bor i sverige). Jag försökte med fastighetsmäklarnämnden, men de skickade mig vidare till Fastighetsbyrans egen kundombusman. Där fick jag hjälp, om än lite utdraget. Och fick även höra att den mäklarn jag hade blivit lurad av inte var den ärligaste typen och att de hade mycket problem med honom. Men som sagt fick jag hjälp, och det känndes skönt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.