Byggahus.se
Osc9 Osc9 skrev:
Provar med lite lacknafta i tanken först. Har du någon ide om hur man lossar nr24 annars?
med en utdragare skulle jag gissa :D
 
  • Collage av olika utdragare, verktyg för att ta bort lager, spindlar eller andra komponenter.
Bild 2 visar en del av oljepumpen, den svarta böjda slangen ovanför centrifugalkopplingen i bild. Lossa fjäderlåsbrickan på utgående motoraxel och lyft av kopplingen, där innanför sitter drivningen till pumpen och själva pumpen, den drivs av motoraxeln.
 
  • Gilla
Osc9 och 1 till
  • Laddar…
L L A Axelsson skrev:
Bild 2 visar en del av oljepumpen, den svarta böjda slangen ovanför centrifugalkopplingen i bild. Lossa fjäderlåsbrickan på utgående motoraxel och lyft av kopplingen, där innanför sitter drivningen till pumpen och själva pumpen, den drivs av motoraxeln.
Antar att den sitter bakom det hjulet? Har svårt att få loss den…Är det nu jag införskaffar en avdragare?
 
  • En hand som håller i en motor med ett fäste och hjul som personen har svårt att demontera.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Osc9 Osc9 skrev:
Antar att den sitter bakom det hjulet? Har svårt att få loss den…Är det nu jag införskaffar en avdragare?
Ta bort nållagret
Osc9 Osc9 skrev:
Antar att den sitter bakom det hjulet? Har svårt att få loss den…Är det nu jag införskaffar en avdragare?
Det står OFF på kopplingen då är den kanske gängad ändå. Isåfall är den vänstergängad i motsats till vanlig gänga.
En avdragare fungerar ej. Det finns kanske en pil som visar åt vilket håll kopplingen skall vridas.
Ja nu ser jag att det finns en pil.
 
Redigerat:
Knacka med en kraftig mejsel och hammare i pilens riktning. Lås motoraxeln först med ett verktyg som skruvas i istället för tändstiftet eller lås kolven genom att fylla cylindern med ett rep genom hålet för tändstiftet, kolven måste då stå tillräckligt högt i cylindern så att inte repet hamnar i en avgas eller insugsport.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.