Jag har relativt nyligen bytt till Kebony panel, skruvat med syrafast. Känns mycket bra hittills.B Bjorngote skrev:
Jag är ordförande för en bostadsrättsförening i en nybyggd fastighet där entreprenören valde att klä in balkonger och vissa delar runt entréerna med Kebony. Det vi kan konstatera är att panelen inte ser ut som på bilderna ovan. Nästan varje bräda har tvärgående märken som enligt tillverkaren är en del av tillverkningsprocessen:
Så svarar Kebony själva angående dessa märken:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Så svarar Kebony själva angående dessa märken:
De märken som syns är så kallade strömärken och dessa förekommer eftersom de är del av själva tillverkningsprocessen. Med tiden kommer dessa att ljusna och bli mer enhetligt färgade med resten av panelen då den grånar över tid. Samma sak med de mörkare fläckarna, de beror på mättnad av den vätska som trycks in, dessa kommer också att jämna ut sig över tid. Eftersom materialet är ett naturmaterial förekommer skillnader i materialet.
Jag har monterat ganska mycket Kebony, spännbanden är absolut baksidan på panelen, och monteras den baklänges så blir springan inte automatiskt utan då går den att slå ihop helt utan springa. Detta är handhavande fel till 99% :/.
Väldigt tråkigt att se, kontakta byggaren
Väldigt tråkigt att se, kontakta byggaren
Att inte Kebony kan se att denna panelen är monterad åt fel håll är helt otroligt, du kan omöjligt få tätt mellan panelen med rätt montering, detta måste du gå vidare med som ordförande.
mvh/Nicke
mvh/Nicke
Klicka här för att svara