Ja då blir det ju svårt. Som framkommit i tråden är väl det bästa att skaffa någon form av hjälp. Hade du haft hiss hade du kunnat lägga den på en matta och släpa ut den i hissen och sedan dra ut den till bilen på samma matta. Det är klart att man skulle hitta på något med att lägga plankor i trappen och vinscha ned tv:n med något slags block men det lär ju bara sluta med ogläjde och en massa glassplitter att städa upp.katten12 skrev:
Om allt annat misslyckas får du väl helt enkelt bli Hulken och bära ned den själv
Under 50 är man ung. Kallar du dina 45-50-åriga grannar för äldre damer så räkna med att få på skallenkatten12 skrev:
Pelpet: Det går typ inte vara tre som bär, finns inte plats att ta vettiga tag (iaf inte när man ska gå ner för en trapp och två måste vara på nedre trappsteget). Om man inte först lägger TV'n på något, typ en bår, och spänner fast den där 
Nopp, en Sony trinitron 32:a väger mellan 60-65 kg. Egen erfarenhet då jag själv haft en. Smärtade i bröstet när den landade i återvinningsbingen på återvinningscentralen. Helt fungerande in i det sista, men ingen som ville ta över ägandet när den inte längre fick plats i möbleringen hemma....... 32 tum var ju lika stor bakåt som på bredden (nästan). Så en 36:a är ingen man tar tag i och bär iväg helt själv, iallafall inte jag. Men TS hade ju en som tydligen lyckades "släpa" in den.Realdoolar skrev:
Har tyvärr inget tips till TS annat än att den ÄR tung, men det vet hon ju redan.....
Medlem
· Korpilombolo
· 3 725 inlägg
Om du säger vad du bor så finns det säkert ett antal tillräckligt starka personer här som kan rycka in, om nu "sambon" hellre utsätter dig för det än hjälper till ;-).
Har skapat en annan tråd som heter flytthjälp där jag har skrivit datum och plats^^ Får hoppas någon vänlig själv känner sig manad.imported_Benno skrev:
Jag har haft en sådan där och min vägde ca 80 kg. Mina polare var inte så glada i att släpa den tv'n upp och ner 4 våningar i ett gammalt stenspiraltrapphus vid inköp och flytt.
Som sagt, en säckkärra med lite mjukt mellan glas och kärran och en spännrem som håller allt på plats, så går det fint. Sen är ju kärran utmärkt att köra flytt och banankartonger med också
Som sagt, en säckkärra med lite mjukt mellan glas och kärran och en spännrem som håller allt på plats, så går det fint. Sen är ju kärran utmärkt att köra flytt och banankartonger med också
Hade en gång för kanske 10 år sedan en 32" tjockis som säkert vägde 60-70kg. Flyttgubbarna som bar den sa åt mig att ALDRIG slänga kartongen som TVn låg i. Nu kanske detta inte hjälper TS men kanske andra som fortfarande lever i forntiden med TV apparater.
Tror fortfarande att slänga ut den från fönstret. Motsvarande TV hittar TS på sopstationen eller blocket gratis mot hämtning. Finns ju ingen idag som betalar en krona för en tjockis.
Tror fortfarande att slänga ut den från fönstret. Motsvarande TV hittar TS på sopstationen eller blocket gratis mot hämtning. Finns ju ingen idag som betalar en krona för en tjockis.