Vår gamla 34" 4:3 Sony tjockis vägde 84kg så 90kg är inte konstigt på något sätt.
TS, du får ha ett byggahus event, typ kafferep eller ölprovning och bjuda in forumister från Uppsala trakten som först får bära din TV.
TS, du får ha ett byggahus event, typ kafferep eller ölprovning och bjuda in forumister från Uppsala trakten som först får bära din TV.
Låter farligt tycker jag, om TV:n nu verkligen väger 90 kg. Men kanske Sonys gjorde det (har själv haft och själv burit en sådan, men minns inte att den var så tung). Också när motsvarande diskuterats tidigare så har tv:na enligt konsensus vägt runt 40-60 kilo
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.190654/sa-tjanar-du-mest-pa-dina-gamla-prylar
https://www.flashback.org/t1459082
https://www.flashback.org/t2182101
Men TS kanske har en i gjutjärn...
joflopp och TeroM kommer med bra förslag tycker jag. I Uppsala borde väl en hel del byggahusläsare bo, och för en kortare stund borde någon/några kunna hjälpa till? Har du svårt att ta kontakt med folk så är säckkärre-förslaget en bra variant. I värsta fall, som någon annan nämnde, en flytt/fixar-firma.
Någon som vet var man kan få tag i en såda säckkärra? Skulle kunna testa att lägga upp ett event. Studentkamraterna är svårt att få ut hit då jag bor ute på landet närmare bestämt 4 mil från Uppsala. Flks är inte så hajja på att åka ut hit inte ens om jag erbjuder skjuts med bil. 
Biltema/jula.katten12 skrev:
Vissa verkar tvivla på hur tung den är. Jag tvivlar då inte på att den verkligen väger 90kg. Det var inte alls ovanligt när apparaterna med plana bildrör kom. 36-tummarna vägde så mycket definitivt. Sonys 32or vägde nog så mycket till och med.
Ja denna TV tillhör en era då saker och ting byggdes med kvalite. Har tillochmed haft garanti på den fram tills för några å sedan då denna TV lämnades med 10 års garanti
Lyckas hitta en TV idag som håler för en sådan garanti tid. Ikea är ju på gd väg med sin 5 års garanti. Men som sagt det är den bästa TV jag någonsin ägt oc den är en trogen medlem av familjen:wow:
Jag hade en 36" sony widescreen, den vägde 92kg och var sjukt svår för två killar att få ner för trapporna, och den var för otymplig för att tre skulle kunna ta vettiga grepp om den. Flyttfirma?
Trappkärran ser iofs najs ut, men 92kg är tungt att hantera ensam i en trapp, man vill inte tappa den.
Trappkärran ser iofs najs ut, men 92kg är tungt att hantera ensam i en trapp, man vill inte tappa den.
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Jag har raderat några inlägg och editerat andra för att få bort OT (åldersdiskussionen) härifrån. Vi får försöka avhålla oss från generaliseringar lite till mans tror jag.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Glöm säckkärra, just när den går över kanten så "väger" det 90 kg. Risken att det går mycket fort på slutet.
Finns det inte något bärarlag, i Stockholm kom tre mycket välväxta och underhållna killar och lyfte upp ett apparatskåp åt mig.
Tips 1:a Flyttfirma.
Protte
Finns det inte något bärarlag, i Stockholm kom tre mycket välväxta och underhållna killar och lyfte upp ett apparatskåp åt mig.
Tips 1:a Flyttfirma.
Protte
Ändra topic till "hjälp mig bära en tv i Uppsala" eller liknande.
Hade det varit i Örebro hade jag redan varit på väg mot att du under tiden tar hand om min tillfrisknande dotter och en kopp kaffe.
(Jag känner mig inte särskilt träffad av curlingdiskussionen)
Hade det varit i Örebro hade jag redan varit på väg mot att du under tiden tar hand om min tillfrisknande dotter och en kopp kaffe.
(Jag känner mig inte särskilt träffad av curlingdiskussionen)

