29 672 läst ·
28 svar
30k läst
28 svar
Kan man få bort fastbrända vattenfläckar?
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
Men en häll ska ju inte slitas sådär utan anledning, då får man vara bra oförsiktig.
Köp polermedel på Ica för 30:- och testa - jag är nästan säker på att set kommer gå bort. Men det kan krävas en del gnidande.
Köp polermedel på Ica för 30:- och testa - jag är nästan säker på att set kommer gå bort. Men det kan krävas en del gnidande.
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
Jaså? Där ser man. Jag är tämligen oförsiktig och använder mycket järnpannor och järngrytor, har inte ett spår av dem.harry73 skrev:
Skakar dem gärna medan de står på hällen också.
Hällen är säkert 8-10 år nu.
Vår spis är 10 år nu. Kan tillägga att jag inte bryr mig så mycket om lite patina, så det är möjligt att jag får bort mycket med rengöringsmedel med teflon. Använder mig av 'rakblad' och vatten eventuellt med pakpulver/soda
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
Mina går inte heller bort med rakblad, brukar köra över med det med jämna mellanrum. Blir jag sugen på att göra riktigt fint så kör jag salt, diskmedel och disktrasa, då brukar det bli väldigt bra.
Sen kokar jag över något en timma senare så är det där igen
Sen kokar jag över något en timma senare så är det där igen
Med risk för att bli rullad i tjära och fjädrar men sitter det riktigt illa använder jag faktiskt Svinto på min (gamla) häll. Upplever inte att det repar men hur pass bra det är långsiktigt låter jag vara osagt.
Finns både rekommendationer och varningar "på nätet" så det testas på egen risk!
Finns både rekommendationer och varningar "på nätet" så det testas på egen risk!
Klicka här för att svara