Elementet kallt i garaget,har luftat å det rinner en fin stråle,knackat med en hammare å vridit in å ut termostaten ändå kommer ingen värme. Är det läge å byta termostat nu eller vad rekommenderar Ni tacksam för snabba svar/ Uffe

Fairlane
Nu är jag ingen expert, men har/har haft samma problem. Skruva av termostaten och se om pluggen rör sig. Med termostaten borta bör du ha fullt flöde.

Ta bort termostathuset och undersök den lilla piggen i ventilen som reglerar flödet. Den ska fjädra in och ut när man trycker på den. Annars knacka försiktigt och se om den lossnar.

Jag gjorde det för ett par år sen, då kom värmen tillbaka,tycker dock det är konstigt om piggen åkt in och strypt värmen nu utan att jag har gjort något./ tack för snabbt svar.

Fairlane
Pluggen åker in när du stänger termostaten. Det har du kanske gjort under sommaren?

Bästa svaret

S
Under sommaren som varit har det varit riktigt varmt uppåt 27-28° då termostaten har stängt ventilen.
Månader i samma läge kan göra att stiftet fastnat.

• Gilla
Ulf Aronsson
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Pluggen åker in när du stänger termostaten. Det har du kanske gjort under sommaren?
Nej,har inte gjort ngt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.