Hej funderar att sätta in en kakelugn det har varit en kakelugn där den ska vara innan så det finns en kanal i skorstenen och är en betongplatta i golvet. Kolat lite på Gabriel verken och Kronans kakelugn är det någon som har lite erfarenhet det skiljer i pris på dessa två?
 
O Oscar N skrev:
Hej funderar att sätta in en kakelugn...
När vi byggde nytt år 2010 satte vi en täljstenskamin i vardagsrummet.
Stor och fin, och gav bra värme hela dygnet, för täljstenen lagrade ju värmen.
Två katter ser på brasa i modern kamin, träpanelvägg och verktyg för eldstaden i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Minns inte nu vad tillverkaren hette, men den var dansk i alla fall.
Och faktiskt ganska lik en kakelugn :)

PS
Den hette nog Lotus
Lotus Fedtstensovne – stråling eller konvektions varme
Lotus M serien kombinerer det bedste fra masseovnen med det bedste fra brændeovnen
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.