Kan någon hjälpa mig med denna kakelugn från 1990-talet. Den har två knappar under luckorna, den högra sätter på en fläkt men den vänstra verkar inte göra någonting. Om det nu inte är så att den öppnar för luft underifrån, men det märks ingen effekt av att vrida på den. Vill också gärna ha reda på tillverkare och modell.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Baserat på Huggabuggaas svar verkar det vara en kamin från Nibe Brasvärme som ser ut som en kakelugn, och som kan få ut värmen snabbare i rummet genom en fläkt som drar luft mellan centrum och det yttre skalet på höger och vänster sida. Alltså inte en riktig kakelugn vad det verkar utan ett sorts modernt mellanting.Hep skrev:
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
ja ganska bra förklaratAltaböke skrev:
Baserat på Huggabuggaas svar verkar det vara en kamin från Nibe Brasvärme som ser ut som en kakelugn, och som kan få ut värmen snabbare i rummet genom en fläkt som drar luft mellan centrum och det yttre skalet på höger och vänster sida. Alltså inte en riktig kakelugn vad det verkar utan ett sorts modernt mellanting.
Altaböke skrev:
Kan någon hjälpa mig med denna kakelugn från 1990-talet. Den har två knappar under luckorna, den högra sätter på en fläkt men den vänstra verkar inte göra någonting. Om det nu inte är så att den öppnar för luft underifrån, men det märks ingen effekt av att vrida på den. Vill också gärna ha reda på tillverkare och modell.
[bild]
Altaböke skrev:
[bild]
Har du mer information du kan dela? Är det en Handöl 9 som sägs ovan? Finns det mer info om själva kaklet runt? Har en likadan hemma som jag tänkt ta bort nämligen
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden