2 420 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
Kakel eller bräda
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Ska man som förr ha en bräda längst upp mot överskåpet eller ska man sätta kakel ända upp under överskåpen?
Protte
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Tycker bräda är så 70 tal medan kakel ända upp är 50 tal, vad är det för cykeltid på bräda/kakel ända upp?
Jo det var köksskåp jag undrade över.
Protte
Jo det var köksskåp jag undrade över.
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Jahapp, eluttagen.
De har vi haft ända upp under skåpen (på brädan) men nu var den allmänna önskan att man skulle se uttagen när mobilladdare mm ska stoppas i så de hamnade 15 cm ner på väggen.
Nu är ju jag elfreak så ett snyggt eluttag skämmer ju inte.
Men jag kan ju hålla med om att fula vägguttag inte ska sitta där men jag använder de snygga.
Protte
De har vi haft ända upp under skåpen (på brädan) men nu var den allmänna önskan att man skulle se uttagen när mobilladdare mm ska stoppas i så de hamnade 15 cm ner på väggen.
Nu är ju jag elfreak så ett snyggt eluttag skämmer ju inte.
Men jag kan ju hålla med om att fula vägguttag inte ska sitta där men jag använder de snygga.
Protte
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Då är det ju annorlunda men vanliga basicuttag blir inte snyggt...prototypen skrev:Jahapp, eluttagen.
De har vi haft ända upp under skåpen (på brädan) men nu var den allmänna önskan att man skulle se uttagen när mobilladdare mm ska stoppas i så de hamnade 15 cm ner på väggen.
Nu är ju jag elfreak så ett snyggt eluttag skämmer ju inte.
Men jag kan ju hålla med om att fula vägguttag inte ska sitta där men jag använder de snygga.
Protte
Hörnboxar toppar ju hos de flesta idag och de sitter ju diagonalt så det ändå är lätt och se för att stoppa in kontakterna...
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Hörnboxar är grymma! 
//Patrik
//Patrik
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Visst är dem, och fördelen är att man kan kombinera ihop strömbrytare och uttag i samma då det t.ex i vissa fall är svårt att få fram trådar för spotlights till en befintlig väggströmbrytare.Patrik_Hed skrev:
Hörnboxarna kan man ju antingen ha tre uttag i samma eller ett uttag och en brytare.
Man kan ju även sätta in uttag för bredband, antenn eller liknande i dem så man har ju många möjligheter jämfört med vanliga vägguttag.
d^_^b
Klicka här för att svara