Ska man som förr ha en bräda längst upp mot överskåpet eller ska man sätta kakel ända upp under överskåpen?

Protte
 
Pratar vi om köksskåp så är det enbart en smak sak, men med kakel list finns ju möjligheten att enkelt sätta upp krokar el.dyl om man vill utan att borra i kaklet
 
Tycker bräda är så 70 tal medan kakel ända upp är 50 tal, vad är det för cykeltid på bräda/kakel ända upp?

Jo det var köksskåp jag undrade över.

Protte
 
S
beror ju på hur långt det är.
 
Kakel hela vägen. Allt annat är skitfult oavsett vilket årtal det är gjort. :)
 
Paul-Staffanstorp
Instämmer med föregående skribent... Kakellist är så ute som det kan bli...

I princip ingen vill idag ha en massa "skit" hängande där och inte heller fula eluttag på väggen... ;)
 
Jahapp, eluttagen.
De har vi haft ända upp under skåpen (på brädan) men nu var den allmänna önskan att man skulle se uttagen när mobilladdare mm ska stoppas i så de hamnade 15 cm ner på väggen.

Nu är ju jag elfreak så ett snyggt eluttag skämmer ju inte.

Men jag kan ju hålla med om att fula vägguttag inte ska sitta där men jag använder de snygga.

Protte
 
Paul-Staffanstorp
prototypen skrev:
Jahapp, eluttagen.
De har vi haft ända upp under skåpen (på brädan) men nu var den allmänna önskan att man skulle se uttagen när mobilladdare mm ska stoppas i så de hamnade 15 cm ner på väggen.

Nu är ju jag elfreak så ett snyggt eluttag skämmer ju inte.

Men jag kan ju hålla med om att fula vägguttag inte ska sitta där men jag använder de snygga.

Protte
Då är det ju annorlunda men vanliga basicuttag blir inte snyggt...
Hörnboxar toppar ju hos de flesta idag och de sitter ju diagonalt så det ändå är lätt och se för att stoppa in kontakterna... ;)
 
Hörnboxar är grymma! :)

//Patrik
 
S
trodde du mena hur långtid det tar att sätta dit ju
 
Paul-Staffanstorp
Patrik_Hed skrev:
Hörnboxar är grymma! :)

//Patrik
Visst är dem, och fördelen är att man kan kombinera ihop strömbrytare och uttag i samma då det t.ex i vissa fall är svårt att få fram trådar för spotlights till en befintlig väggströmbrytare.

Hörnboxarna kan man ju antingen ha tre uttag i samma eller ett uttag och en brytare.
Man kan ju även sätta in uttag för bredband, antenn eller liknande i dem så man har ju många möjligheter jämfört med vanliga vägguttag.

d^_^b
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.