Byggahus.se
När jag trycker in spolhandtaget kommer högtryck men när jag släpper står den och slår av och på varje sekund. Det läcker ingenstans vad jag kan se.
Jag har bytt packboxar mot motorn, cylinderhuvudet med alla små ventiler och den översta plastdelen också. Skruvat isär många många gånger och kollat allt gentemot sprängskisser. Men den beter sig likadant ändå. Jag hittar inte felet, vad kan det vara för fel när den beter sig såhär???
 
Låter som att det är internt läckage, kan vara en O-ring som är sliten.
 
  • Gilla
soleg06
  • Laddar…
Min gör likadant.
När det är fullt i hydroforen fungerar den som den ska, men när trycket sjunkit lite så börjar den pumpa precis som TS Kärcher.
Min slutsats är att det är för lite tryck/flöde in i pumpen.
Säkerställ att kranen är helt öppen och att det inte är veck på slangen eller att den är för klen dimension på matningen.

Lycka till

/W
 
  • Gilla
soleg06
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Min gör likadant.
När det är fullt i hydroforen fungerar den som den ska, men när trycket sjunkit lite så börjar den pumpa precis som TS Kärcher.
Min slutsats är att det är för lite tryck/flöde in i pumpen.
Säkerställ att kranen är helt öppen och att det inte är veck på slangen eller att den är för klen dimension på matningen.

Lycka till

/W
Pulserar din när du spolar vatten eller när den står "oanvänd"?

TS pulserar när den står.

På din beskrivning låter det som att den pulserar när den används/spolar vatten. Om det är det så är det två helt olika symtom och två helt olika orsaker.
 
  • Gilla
soleg06 och 1 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Pulserar din när du spolar vatten eller när den står "oanvänd"?

TS pulserar när den står.

På din beskrivning låter det som att den pulserar när den används/spolar vatten. Om det är det så är det två helt olika symtom och två helt olika orsaker.
Ja, du har rätt, det är 2 olika symptom.
 
  • Gilla
soleg06
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.