Hej,

Har en panelradiator dom knappt blir ljummen. Kopplet (MMA) blir iaf ljummet och jag undrar om flödet kan vara för lågt, ev helt strypt. Hur justerar man sånt om det går?
 
Eventuellt finns det förinställning inbyggt i ventilen. Då behövs en MMA förinställningsnyckel för att justera flödet.
 
  • Gilla
Carl Johansson
  • Laddar…
J Josth skrev:
Eventuellt finns det förinställning inbyggt i ventilen. Då behövs en MMA förinställningsnyckel för att justera flödet.
Tack, ska kolla upp det
 
J Josth skrev:
Eventuellt finns det förinställning inbyggt i ventilen. Då behövs en MMA förinställningsnyckel för att justera flödet.
Kan man skruva ut ventilhus och justera flödet under drift?
 
Ja det ska gå bra om man har ventiler med förinställning inbyggd.
 
  • Gilla
Carl Johansson
  • Laddar…
J Josth skrev:
Ja det ska gå bra om man har ventiler med förinställning inbyggd.
Tack för svar.

vi har gammalt 2 rörs system i huset, men just här har vi två rum med nya panelradiatorer som har 1 rörskoppel av någon anledning. Jag har försökt strypa båda radiatorerna om vartannat men det fesljumma elementet förblir just fesljummet.

Antingen sitter det felaktigt 1 rörs koppel, eller så är det ventilen/ flödet på det aktuella elementet som är kaputt - om man får killgissa
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.