1 378 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Justera radiatorflöde
Hej,
Har en panelradiator dom knappt blir ljummen. Kopplet (MMA) blir iaf ljummet och jag undrar om flödet kan vara för lågt, ev helt strypt. Hur justerar man sånt om det går?
Har en panelradiator dom knappt blir ljummen. Kopplet (MMA) blir iaf ljummet och jag undrar om flödet kan vara för lågt, ev helt strypt. Hur justerar man sånt om det går?
Tack för svar.J Josth skrev:
vi har gammalt 2 rörs system i huset, men just här har vi två rum med nya panelradiatorer som har 1 rörskoppel av någon anledning. Jag har försökt strypa båda radiatorerna om vartannat men det fesljumma elementet förblir just fesljummet.
Antingen sitter det felaktigt 1 rörs koppel, eller så är det ventilen/ flödet på det aktuella elementet som är kaputt - om man får killgissa
Klicka här för att svara
