Dessa lampor drivs med en medföljande transformator om jag tolkar informationen rätt, 12 V DC. Det klarar inte en Jolly Maxi.

Bo.Siltberg skrev:
Du har inte presenterat din inställning här.
Har ingen egen inställning i denna fråga. Utgick endast från att TS frågade om en sladdansluten Jolly och drog slutsatsen att han hade tillgång till ett lämpligt väggutag som skulle användas för spottarna.
Vi släpper detta sidospåret. :)

Det som är märkligt är att under fliken "experten svarar" skriver de att de är dimbara om man istället för medföljande transformator använder denna: http://www.clasohlson.com/se/LED-multidriver/Pr365781000.
Samt att under fliken reservdelar har de en tafo som ger 700mA ut.

Jag ser ingenstans att armaturen du länkar till är 12 vdc led utan de verkar vara konstantström-led.

Men en jolly dimras med 1-10v dimmer emot rätt plint eller att man lägger ett tillslag med fasen(tändtråd) på annan plint.
Så drar du direkt till ett uttag så blir det väl problem med fastillslaget, känns väldigt hemmapul i det fallet.

Är inte elektriker, så jag kan ha fel, men har iaf använt lite olika jolly och ledarmaturer.

Jag tror också du bör välja 6 eller 8 om du ska ha den dimbara trafon.

Såg att du ska köra nexa.
Då kan du köra mspot 1-10v för att styra allt!

Tanken som jag skrev är att dimra med en nexa 1-10v

Så har jag det kopplat. Är det inta bara att köra på?

Jo om man nu kan koppla jollyn med en stickpropp.

12 V DC står i bruxet, och man kan misstänka det när de nämner att varje lampa består av många små lysdioder. Noterade också att de pekar på en konstant-ströms-trafo som reservdel - tror det är fel... Varför ska det vara så svårt att beskriva en produkt korrekt? Kontakta Clas!

Ring Clas är nog rådet du ska följa. Det verkar som de blandat ihop vissa saker hos Clas. Annars får du köpa andra lampor så du kan köra de på en jolly.

Svar från Clas "Den drivs av den konstantströmsgenerator som medföljer, och den lämnar 12 VDC. Den lämnar i strömstyrka Max 1,25A, om 5st Downlights används."

Jisses... rolleye0014.gif

ja vad ska man säga...
En konstantströmstransformator (tex jolly) ger alltid ut inställt värde ex 700 mA
medan en vanlig transformator ger ut samma spänning, man kan väl kalla det konstantSPÄNNINGstransformator.

Så det du ska ha i det här fallet (om CO har rätt) är en trafo som alltid ger ut 12 VDC inte den rekommenderade trafon/jollyn

Ja man undrar ju. Varför jag tänkt ha dessa från början är betong vägg + tak och slippa bygga en låda. Ska svänga förbi Classe imorgon och se om man kan bli klokare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.