Satte spaden i slangen till bergvärmen och gjorde ett jack. Inget läckage som tur är. Jag har läst lite trådar om allt från reparationsmuff till att skära av och sätta en koppling. Vad hade ni gjort?
 
  • 20260503_183142.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Att laga med att smälta på något är inte bra, slangen kommer att röra sig ( utvidga/bli större ) när KB förändras i temp. Så det finns nog bara 2 enkla sätt. Kapa och sätta en skarv, PRK eller en rostfri reparationsmuff delbar tvärs över skadan. Det sista, ingen KB att tappa ur, bara rakt av direkt på.
 
Skulle en pluggad anborrningsbygel passa?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.