3 047 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Isover Vario Xtra
Är det någon som har erfarenhet av denna ångbroms? Jag undrar t.ex. varför den heter ångbroms, om den då är diffusionsöppen, när den kan bli så väldigt tät vid behov. Enligt beskrivningarna hindrar bromsen fukten att tränga upp i isoleringen men poängen med en ångbroms istället för ångspärr ska ju vara att fukten ska kunna ta sig upp i isoleringen, buffras där och sedan kunna tillföras till rumsklimatet vid behov.
Företaget kallar den ångbroms men skriver inte att den är diffusionsöppen så jag får inte riktigt ihop det.
Min andra fråga är om vad ni tänker om att använda den ihop med cellulosaisolering. Onödigt dyrt när fukten ändå inte kan ta sig igenom eller har jag fortfarande nytta av att välja cellulosa?
M
Företaget kallar den ångbroms men skriver inte att den är diffusionsöppen så jag får inte riktigt ihop det.
Min andra fråga är om vad ni tänker om att använda den ihop med cellulosaisolering. Onödigt dyrt när fukten ändå inte kan ta sig igenom eller har jag fortfarande nytta av att välja cellulosa?
M
Klicka här för att svara