Hej alla kunniga!
Jag undrar om detta material behöver tilläggsisoleras på utsidan? Det är någon form av lättbetong/siporex som jag förstått det!?
Jag undrar om detta material behöver tilläggsisoleras på utsidan? Det är någon form av lättbetong/siporex som jag förstått det!?
Det lönar sig inte att göra om fasaden för att tilläggsisolera den, men om man ska göra om fasaden så lönar det sig ofta att samtidigt tilläggsisolera. Är det dags att fixa fasaden skulle jag lagt på mer isolering samtidigt.
Men mät väggens tjocklek. Det ger ju en hint om dess isolervärde. Ett 60tals hus brukar ju inte direkt vara top notch isolermässigt.
Men mät väggens tjocklek. Det ger ju en hint om dess isolervärde. Ett 60tals hus brukar ju inte direkt vara top notch isolermässigt.
de är ca 200mm tjocka. Säger det dig ngt om isolervärdet?B BSOD skrev:Det lönar sig inte att göra om fasaden för att tilläggsisolera den, men om man ska göra om fasaden så lönar det sig ofta att samtidigt tilläggsisolera. Är det dags att fixa fasaden skulle jag lagt på mer isolering samtidigt.
Klicka här för att svara