Ska bygga en liten bastu i källaren,ett rum i rummet.
Har forskat lite här hur man går till väga,är en sak jag undrar över..
Har 2 st ytterväggar som jag ska bygga emot. Och där ska man ju ha en luftspalt på ca 20mm mellan regel och yttervägg.
Ska isolera med 70 mm glassull. Hade tänkt att sätta ståltråd närmast ytterväggen för att hålla isoleringen på plats, som man har läst att man kan göra...
Men då ligger ju isoleringen öppen på baksidan,och glassullspartiklar kan väl cirkulera runt i rummet....vilket inte är hälsosamt....eller är det ingen fara?
Bara en tanke som slog mig,vill ju göra rätt från början...
Tacksam för svar! :)
 
Man måste väl inte bara använda glasullsisolering.... finns ju en del andra att välja på..sen vilket som är hälsssammast vet jag ej.
 
Nä,det är klart....tackar!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.