Ska bygga en liten bastu i källaren,ett rum i rummet.
Har forskat lite här hur man går till väga,är en sak jag undrar över..
Har 2 st ytterväggar som jag ska bygga emot. Och där ska man ju ha en luftspalt på ca 20mm mellan regel och yttervägg.
Ska isolera med 70 mm glassull. Hade tänkt att sätta ståltråd närmast ytterväggen för att hålla isoleringen på plats, som man har läst att man kan göra...
Men då ligger ju isoleringen öppen på baksidan,och glassullspartiklar kan väl cirkulera runt i rummet....vilket inte är hälsosamt....eller är det ingen fara?
Bara en tanke som slog mig,vill ju göra rätt från början...
Tacksam för svar!
