Har flyttat en spis från landet till lägenheten som jag tänkte koppla in. Den har inte används på flera år, men jag har testat att den funkar.
Öppnade baksidan av nyfikenhet, vilket jag aldrig gjort på en spis förut. Jag gissar att den är byggd med glasullsskivor runt ugnen, men så här ska det väl inte se ut? Gissar att en mus tagit sig in och byggt bo här. Känner mig rätt tveksam att använda spisen nu, med tanke på att musen kan ha knaprat kablar lite här och där. Alternativet vore väl att riva ut isoleringen, inspektera alla kablar och isolera med ny skiva.
Vad skulle ni ha gjort?
Jonas